Lotta har flyttat in...

Plötsligt står hon vid min säng och tittar på mig...
-Min klänning har bara gått sönder!
På hennes allra finaste mörkröda sammetsklänning med en fjäril på gapar ett stort hål på magen...
-Å här!
Hon vrider sig åt sidan ännu ett 5-kronors hål visar sig. Jämna fina hål...
-Hanna, säger jag argt, har du klippt i din klänning?
-Nej, säger hon tvärsäkert.
Vi tjatar fram-å-tillbaka... när jag slänger in kuggisen:
-Vart är saxen?
-I bokhyllan, svaret kommer alldeles för snabbt.

Sen frågar jag vad har du klippt mer...
1. Ett stort hål i mina leggings
2. Hörnan på en av kuddarna i soffan
3. Fransarna på en pläd

Allt "bortklippt" har hon knölat ner i sin jacka...

Svaret angående mina legging:
-Hur skulle det kunna vara jag som klippt i dina byxor när du låg så här (visar med kroppen) i sängen och sov?!?

Min lilla Hanna har plötsligt förvandlats till en Lotta. Just nu har hon saxförbud!

Kommentarer
Postat av: ULLiS

Å nej... Saxförbud är nog bra... :)

Postat av: Zassi

Hahaha... nämen vilken liten bustjej! Klokt med saxförbud :)

2007-03-18 @ 10:55:48
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Jessan

Ha ha vilken liten Fia! Det är sånt man kan skrävla om när hon blir vuxen sen....kram

2007-03-19 @ 18:00:47
URL: http://myplace.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback