Fick en fråga...

Kan man vara deprimerad på våren?

Kan man... har påven rolig mössa... finns det ris i Kina... har grodor vattentätt arsle?!?

Ja det kan man! För plötsligt är man inne i den "ljusa glada tiden" då ens krafter ska räcka till:
- Föräldrarmöten med spännande inslag av skolresor, bullbak, konflikthantering, mobbing...
- Man ska ut på diverse kuligheter (som man egentligen vill gå på alla)
- Massor av åtagande

Jag älskar våren men... jag hatar almanackan!
Jag är som att jag får panik om jag har inbokat mer än tre saker på en vecka typ:
- Tvättstugan
- Kalas
- Storhandling
- Motion
- Möten
- Terapi
- Bio/dricka vin
- Betalaräkningar
- Läkarbesök
- "Tid för en själv"
+ att det kan dyka upp vabb eller egen sjukdom

Det som är tur är att jag faktiskt älskar våren och att dygnet helt plötsligt blir längre!

Tycker att just nu är det lite skit:
Mycket att göra
Trist, inget att se fram emot
Johans pappa har fått hjärtinfarkt
Hampus ska operera halsmandlarna (och både jag och Johan har drömt att operationen har gått fel...)

Det är tur att man kan skriva av sig här... så man slipper drabba sina nära med sitt trista liv!

Kommentarer
Postat av: Christina

Det är ju det vi är till för ... ;) Kan du rensa i kalendern? Jag är precis på samma sätt. Exakt. Tänkte nu att jag MÅSTE tvätta fönstren men resonerade lugnt och sansat fram en bok i en stol i solen istället ... men det är inte lätt att övertyga sig själv om att dra ner på måsten.
Och du ... ingen drömmer sanndrömmar tror jag :)

Postat av: Anna

Hallå bruttan! Tack för en fin kommentar..måste ses snart..vi får kolla igenom våra kalendrar *fniss* så det passar :D Kraam på dig & lycka till med op.

2007-03-25 @ 15:39:39
URL: http://thisisme-anna.blogspot.com
Postat av: ULLiS

Vad jag vet så blir många nedstämda på våren...å det kan jag förstå. Man "ska" ju vara glad för det första, sen har man miljoner saker att göra. Osv.. Jag har bestämt mej för att "flyta med" lite mer...och det har faktiskt funkat, även för ett kontrollfreak som mej. :) Men det är klart..är ju alltid lätt att inte planera osv då det bara gäller en själv. Jag har ju bara ansvar för en person. Men kom ihåg att det inte finns några MÅSTEN, dom har man i huvudet. Precis som Mållgan. ;) Skriv mail om du känner för det... Puss & Kram

2007-03-25 @ 17:30:35
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: Ninni

Op kommer med all säkerhet att gå bra, men jag är likadan oroar mig i onödan...sånt tar energi!

ha en skön dag, kramen

2007-03-26 @ 08:42:38
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: johannapannan

men vet du. Det är normalt att oroa sig, vekrar som att ni har mycket att tänka på för tillfället och det är väl inte konstigt om man funderar. Hoppas att Js pappa är okej, att operationen går bra och att du hittar lite ork och styrka
gillar dig och din blogg.
J

2007-03-26 @ 20:32:27
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback