Älskar glas...

Har alltid samlat udda vackra glas...
Det är mest likör- och nubbeglas. När jag fyllde 30 år fick jag ett glas från nästan alla mina gäster och av min bror fick jag ett lite träskåp. Skåpet sitter på landet.

Till jul-, påsk- eller midsommar får mina gäster själv välja vilket glas de vill ha.

Dessa små damer är mina favoriter. Ett arv från mormor. Tror att det är danska... men Moster vet säkert!

Glas 1 
 glas 2 glas 3

De andra har jag fått av en gammal arbetskamrat (efter hans mor) och de sista har Johan fått efter sin farmor och de är så söta att servera vama bär i.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Fina glas!! Hoppas att allt är bra med dig!!

Postat av: Anna

Dom där med tjejerna va ju jättefina!! Alla va fina men dom va speciella?..

2007-01-10 @ 07:29:36
URL: http://ensammamammans.blogspot.com
Postat av: Pyret

Jag gillar att hålla tummen under kvinnornas bröst när man dricker ur de snapsglasen. Jag känner precis hur de känns i handen så här på avstånd.

2007-01-10 @ 15:09:35
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Moster

Jodå de är från Danmark. Jag tror att Mormor fick ett varje gång Gunnar och Jette var i Danmark. Herrarna i familjen gillade alltid att hålla i de här glasen av någon anledning.

2007-01-10 @ 18:18:22
Postat av: johannapannan

vilka härliga glas. Fina och annorlunda. VIlken otroligt läcker grej att alla får välja sitt eget glas.
Jag vet att det finns människor som bara har olika kaffekoppar. ALltså bara en av en massa olika sorter och sen får man välja vilken man vill ha..

2007-01-11 @ 20:51:09
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback