Hon vägrar...

image240

Hon vägrar att göra hörselprovet på 4-årskontrollen...
Nu har vi provat ett par gånger men icke.

Har nu fått en ny tid... suck! Fast jag kommer avboka den!
Hanna tycker helt enkelt inte om "tanten" och ärligt talat inte jag heller...

Vi har haft samma "tant" sen Chrisse var liten och hon var för mycket redan då. Hon skrämde upp flera föräldrar i vår grupp, så halva styrkan bytte "tant". Nu känner jag att det är dags att lämna skeppet!
"Tanten" får oss alltid att känna oss som superdåliga föräldrar och kommer alltid med små tips eller kurser hon vill att vi ska gå. Alltid är det några "fel" på våra barn... feta, vindögda, kobenta...

Värst är det för Johan... han är ju pappa! Hon frågar alltid, vart är mamman? Hon jobbar så idag kommer jag, jaha... ojojoj... hon pratar knappt med Johan utom för att komma med pekpinnar och är det något hon undrar så kommer alltid... innan Johan hunnit svara, å det vet nog mamma.

Suck! Nu ger jag upp! Detta med hörseln känns inte något som ororar mig eller någon annan... Hon hör ju det hon vill höra, som alla barn. Viskar jag godis på badrummet och hon är i andra änden av huset så hör hon nog. Och tänker be vår läkare att kolla hörseln nästa gång vi kommer dit, för honom gillar hon.

Nu vill jag inte alls hacka ner på kontroll av barn för att se att allt står rätt till, det är självklart och att man tillmötesgår oroliga föräldrar. Men detta känns som det gått över styr. Det är som om vi "måste" göra detta för att tillfredställa "tanten"!


Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja byt tant..med vilken rätt har hon att kritisera era barn..dåligt!

Ha en skön helg, kram

Postat av: ULLiS

Ja men hua, bort med tanten...

2007-04-21 @ 13:23:58
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: Miafia

Ullis å Ninni:
Tack! Tänker inte finna mig i detta... tanten ska väck!!!

2007-04-21 @ 15:44:53
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback