Sen blir det mammas tur...

Min mamma var också mycket duktig på att måla. Hon älskade olja! Efter hennes död fick jag ärva hennes målarväska, staffli och en pallett som de sista färgerna hon använde fortfarande sitter fasttorkad på...

Har inte så många tavlor av henne men några gamla teckningar finns kvar. Hon älskade att göra porträtt av människor i blyerts, kol och svart tusch. Efter hennes död delade jag ut dessa teckningar till människor hon tecknat av.

Mia Baby Mia olja

Den första är en ofullbordad tavla av mig när jag var bebis men jag gillar den ändå.

Den andra är lite kul faktiskt! För jag satt modell för mamma i timmar... och så slutade det med att tavlan på mig vart mer lik min moster Gun-Britt! Så Gun-Britt fick den. Min moster fick tidigt i sitt liv MS och dog innan hon fyllt 40. Så den här tavlan betyder otroligt mycket för mig...

Tack mamma för oljan i blodet!


Kommentarer
Postat av: Pyret

Tavlan på "Gun-Britt" är verkligen ett minne!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback