Konstigt att jag å Pyret gillar listor...

Hittade en lista med frågor å svar som mamma gjorde på mig när jag var 7 år och även senare på Pyret när hon var 7...
M = Mia P = Pyret ( ) = Vad mamma trodde att jag skulle svara

Vilken färg gillar du bäst:? M: Gul P: Rosa (lila)
Vilket djur skulle du helst vilja vara? M: Marsvin P: Katt (häst)
Vilken är din favoriträtt? M: Korv å pommes frites P: Pannkaka å glass (köttbullar)
Vilken är din favoritefterrätt? M: Jordgubbar å grädd P: Chokladpudding å grädde (glass)
Gillar du att gå i skolan? M: Ja P: Nej (så där)
Vad är svårast där? M: Gå ut på rast P: Naturrutan (göra saker man inte vill)
Vad är roligast? M: Matematik P: Klättra i klätterställningen (teckning å musik)
Vad vill du bli när du blir stor? M: Kassörska P: Blodtransporterare (filmstjärna)
Bästa boken (sagan)? M: Snipp, Snapp, Snorum P: Heidi (Barnen i Bullerbyn)
Bästa filmen du sett? M: Denfula ankungen P: Heidi(Rännstensungar)
Vilket tv-program gillar du bäst? M: Fullyfort P: Heidi (Babar)
Vad är du rädd för? M: Pelle i skolan P: Att nån ska ligga under sängen (döden å skilsmässor)
När lägger du dig? När vill du sova? M: 8/9 P: 8/03.00 (7/8 Vara uppe hela natten)
Vad vill du att familjen ska göra en heldag? M: Gå på cirkus P: Utflykt i skogen (åka på Gröna Lund)
Varför är det krig i Vietnam? M: Amerika vill ta landet P: Dom vill kriga (för att de är osams)
Är Sverige ett rikt eller fattigt land? M: Rikt P: Fattigt (mittimellan)
Vem är Olof Palme (M)? Vem är Ola Ullsten (P)? M: Vår statsminister P: Assistent (vår statsminister)
Vem är din idol? M: Elvis P: Heidi (mamma å pappa)

Mamma hade bara rätt på en punkt det var statsministern... vilken koll jag hade!

Kommentarer
Postat av: Pyret

Underbart! Vilka svar jag hade... Måste ha gillat den där lilla alpflickan Heidi va..!

Postat av: Miafia

Jag undrar om det var du eller mamma som gillade Heidi bäst?!
Blodtransporterare... jo ja tackar!

2006-10-07 @ 13:20:34
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag undrar var hon hade fått blodtransporterare ifrån??
Heidi gillade jag med.....så gillar jag den riktiga Heidi!!

2006-10-07 @ 13:23:19
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback