Den ofrivilliga historian...

Satt där trött och sliten med en tallrik fil och flingor, familjen hade ätit middag för länge sedan... när han dyker upp i köksdörren och släpper bomben... jag har historieprov imorgon!

Jag känner hur det blixtrar till i huvudet å "häxmamman" växer till 4 m ö h.
Med hornen i pannan fräser jag fram... jaha vad innebär detta?

En lista med 38 frågor, var av några med a, b, c svar... Marco Polo, Sidenvägen, Kublai Khan, Kristoffer Columbus, Vasco da Gama, Magellan, Cortez...
Frågorna är bl a vad heter pappa å farbror Polo, hur dog bla bla bla...

Satan, detta var ju knappast det jag var sugen på att lära mig utantill en sen tordagskväll...
Hur länge hade han vetat om detta prov? Hade han börjat...
Nähä... det var bara att börja om från början!

Sonens egen tillverkade "bok" med papyrusliknande sidor med kråksparkar är jättetrevlig men ack så bristfällig på information... å några sidor fattas på grund av en 3-dagars förkylning.
Inlägg: Dessa papyrusböcker är ju ett trevligt inslag i skolarbetet men inte alltid, men filosofin i hans skola är den att barnen ska göra sina böcker själva...

Vi går igenom frågorna, slår i uppslagsböcker... eftersom Johan för tillfället håller på att natta barnen i "datorrummet".

Så efter timmar av gubbar med omöjliga namn har jag ännu en gång intagit kunskap i ett ofrivilligt ämne.
Och jag undrar stilla när jag kommer att kunna få glänsa med mina uppfräschade kunskaper?!
Ännu så länge har jag inte fått briljera med Europas länder och dess huvudstäder, berg, floder och sjöar samt spannmålsproduktion.

Ser fram mot Romarrikets uppgång å fall eller varför inte lite kvantfysik...

Fast jag ska ju inte klaga för om 2 veckor börjar vi med sexualkunskap!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ack vad väl jag känner igen det...suck! Jag är görbra på Andra Världskriget!
Kramen

Postat av: Ullis

Haha, du kan ju göra ett inlägg om vad du lärt dig. :) Jag lovar att läsa för historia kan jag ingenting om. Det var det tråkigaste jag visste i skolan, fattade inte varför jag skulle lägga tid på sånt som redan varit..haha. Mamma var helt förstörd eftersom att det är hennes favoritämne, och inte ville jag ta del av hennes kunskaper. Stackars mamma. :) Å förresten hur gick provet då? Ha en himla bra dag! Kram

2006-10-07 @ 11:00:21
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: Miafia

Ninni:
Visst är det kul!

Ullis:
Sonen påstår att det gick bra... förrutom 3 frågor. Hmm det återstår å se! Jag är grym mamma när det gäller pluggande :)

Kram

2006-10-07 @ 11:46:38
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Pyret

Hoppas det gick bra för honom :). Är du säker på att de inte fick göra en pjäs av svaren istället...

2006-10-07 @ 13:08:28
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Alexandra

Vi hade en liknande situation här för ett tag sedan...sonen kläckte ur sig strax innan läggdags att han hade en grym SO-läxa han inte börjat med...den var så grym att de fått två veckor på sig...*morr*

2006-10-07 @ 17:06:51
URL: http://alexostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback