Trädgårdsdax...

Mannen å småkottarna sover lite...
Så jag tänkte passa på att krypa upp isoffan med tidningar och trädgårdsböcker, för här ska planeras vad som ska odlas på landet i sommar.

Inser att det blir mer och mer perenner, kan inte hålla på och driva upp en massa blomfrön.
Satsar mer på blommor i hängamplar.

Helst skulle jag vilja ha en spännande lummig trädgård med många olika "rum". Just nu är den lite för öppen med mycket gräsmatta. Saknar massor av fruktträd. Innan vi köpte torpet så var det en snubbe som hyrde det. Han beskar eller toksågade bort grenar på ett äppelträd (det enda) som stod utanför den lilla verandan och som bildade som ett välvt tak över gången till grinden, det stakars äppelträdet orkade aldrig komma igen...

Sen har jag rätt höga syrenen som växer till höger om grindhålet som jag funderar på att kapa ner en bit.

Men vid huset har jag en plätt som jag brukar plantera mina kryddor på, ingen trädgård utan egna kryddor. Det är en lyx att ta en sax och klippa sig en näve kryddor när man ska grilla...

Älskar att hålla på i trädgården! Har sagt att jag ska bli trädgårdsmästare i mitt nästa liv......

Kommentarer
Postat av: johannapanna

Vi fick ett gäng med fruktträd när vi gifte oss. Ska bli kul att se dem växa. Lite symboliskt det där. Fast de lär väl vara stora och härliga när vi är gamla nog för att flytta härifrån typ. hm.

Vad gäller trädgården så gjorde vi så att vi tog bort allt. La gräs överallt utom i rabatterna. Kändes bäst för oss. Nu kan man springa och leka och röja så mycket man vill. De som hade huset före oss hade både stort trädgårdsland och växthus och stenpartier.

Postat av: Miafia

Jag är inne på din linje att inte ha så mycket att sköta om. Trädgården måste kunna "sköta" sig själv, det funkar inte så bra med småbarn som hela tiden pockar på uppmärksamhet.

2006-05-03 @ 08:12:21
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback