Sommarens pergolaprojekt...

       

Så här ser vårat sommarprojekt ut på landet (om pengar finns).
Det ska bli en pergola med sittplats för ca 10 personer, för oftast blir vi en hel del människor som ska äta å umgås. Som vanligt har jag funderat, skissat och kommit fram till vad jag vill ha, min man suckar å skakar på huvudet, men han vet att det blir bra och att vi är ett bra team (när jag är arbetsledare).

Så nu hoppas jag och ber till högre makter att det kommer in lite pengar...

Övriga projekt:
- Bygga klart det sista på gästloftet
- Riva ut och bygga nytt kök
- Bygga en altan utanför köket
- Öppna upp ett fönster i köket och sätta in altandörrar
- Öppna upp och sätta in ett fönster ovanför diskbänken
- Kalka jordkällaren å gör den häftig med hyllor å ev ett bord å stolar så man kan ha en mysig middag där när det regnar...
- Plocka ner den lilla smedjan och bygga upp igen och göra om till ett gästhus

Det här är de roliga projekten, sen har vi ju "måsten" att byta tak, måla fönster, byta vindbrädor... 

Nu har snickarhustrun talat...

Kommentarer
Postat av: Ninni

Låter helt fantastiskt...kalka jordkällaren verkar ju jättehäftigt!
Hoppas några av dina projekt blir av, ha en härlig dag!
/kraam

Postat av: Pyret

Åh vad det låter mysigt med pergolan och allt som ni vill göra. Hoppas det ramlar in en säck med pengar så ni kan förverkliga några av drömmarna. Jag kommer gärna och hjälper till!!!

2006-05-11 @ 07:51:30
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Miafia

Du å familjen är alltid välkomna men inte ska ni behöva slita... men att hålla oss sällskap å äta, umgås och dricka vin.
Det är skönt att ha grymma projekt att sätta tänderna i, behöver det för både kropp å själ...

2006-05-11 @ 07:55:14
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Alexandra

Det låter som jättebra ideer och projekt!

2006-05-12 @ 08:11:38
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: ROOMSERVICE

Åhhhh, vad ni verkar vara duktiga på snickra och planera! Lyllo dej!

2006-05-14 @ 01:12:53
URL: http://roomservice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback