Matmöbel...

Jag har fått en matmöbel av en morbror för 10 år sedan som jag har i vårat matrum.

Tycker den är fin men den har aldrig varit riktigt "jag". Vi sitter här typ på jul- å påskafton och skåp och lådor fyller jag med junk! Jag är vill ha/behöver ett rejält franskt bondbord med många stolar... Där jag och barnen kan måla, sy, göra läxor, spela spel och bara hänga. Ett bord att ha många middagar tillsammans med nära och kära.

Har försökt att sälja det på Blocket men det har inte gått så bra... suck! Blir tokig snart, för jag vet om jag, fel om några starka män skulle bära detta till våra grovsopor så skulle det vara borta på typ 2 minuter.

Har ni någon idé vad jag ska göra? Vill ju bara skrapa ihop så pass mycket pengar att jag kan köpa ett nytt bord. På Tradera får jag väl typ 150:- eller nåt...

      

Ps. Min brorsa kommer inte att hjälpa till å bära, bar upp det till lägenheten när jag fick det, för stort att få in i hissen. Väger ca 1 ton...

Kommentarer
Postat av: Pyret

Har du satt ut det nu?

Postat av: ULLiS

Hehe, ja jag antar att det är så. Man är så upptagen med att tråna efter vissa saker att man glömmer bort nuet. Jag känner mig fortfarande som typ 18, sjukt va?! Kanske inte på alla sätt, men vuxen blir jag nog aldrig. Konstigt det där.. Jag förväntar mig att ha "nåt" när jag är 30+ som jag inte har nu. Vet bara inte vad det är. Lite mera vett kanske. Aha! Men nåt stabilt iaf, jag har det väl iof rätt stabilt just nu oxå med sambo och hela köret...men det är inte nog. Vet inte vad jag har för "åkomma" men jag tycker att 20 till 30 känns som en onödig jävla startsträcka..haha. Jag har nog alltid funderat på meningen med allt..kommer jag nog alltid att göra. Ibland undrar jag vad som gömmer sig i mitt huvud. Idag tror jag att det bara är en massa sågspån. HIhi. Nej det gör inget att du länkade till mig. Jag har lagt till dig i mina kontakter för ett tag sen. Va det oki? HIhi.

2006-05-03 @ 12:43:00
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: ULLiS

Å klisterprinsessa, va fint det låter. Kan jag få se nåt du har gjort? Jag vill oxå bli prinsessa..pillerprinsessa kanske. Fast det låter ju som nån knarkare. Haha..
Kom på en sak till..vi umgås nästan bara med "såna" som är över 30. Dom har hus, barn osv. Kanske det blir mer uppenbart då att vi inte har det som "dom". ?? Jag vet inte..
Hoppas att du får sälja bordet och det andra. Du kan ju göra som mina föräldrars grannar, dom kastade ner allting från balkongen då dom skulle flytta. Smart, blev ju bara mos av allting. Jag såg allting från fönstret. Höll på att dö av skratt.. Haha..

Kram

2006-05-03 @ 12:53:02
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: Miafia

Pyret:
Jag ska, ger mig inte. Tack för bilderna!

2006-05-03 @ 13:11:59
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Ulrike

Varför inte ha den kvar.Den är ju skitsnygg tycker jag.Sån skulle ja vilja ha.

2006-05-03 @ 18:58:28
Postat av: ROOMSERVICE

Du slipar den. Sedan målar du den vit. Kolla in under " hemmá hos mig" där ser du min byrå, den vita, den såg precis ut så där.

2006-05-07 @ 00:32:03
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: Miafia

Roomservice:
Den vart ju skitsnygg. Kanske ska prova mig på det, för klarar inte riktigt av den just nu, suger upp allt glatt :D

2006-05-07 @ 09:44:13
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback