Må-bättre-vecka...

Den här veckan ska jag verkligen försöka anstränga mig lite för att vara gladare...

Har mått så dåligt och varit så lessen hela vintern, det har tagit så på krafterna. Känner mig urlakad och helt slut.
Jag vet att man inte kan tvinga sig själva att "rycka upp sig"... fast många tycker så. Det känns bara ännu värre när människor säger så till en, precis som om man väljer att gå omkring och må dåligt eller att gråta. Jag känner ett visst litet hopp nu när ljuset har återvänt. Jag är så otroligt beroende av solen och ljuset. Skulle behöva gå i ljusterapi! Fast jag har inte råd...

Jag vill så gärna att mina barn har en go och glad mamma och att min man har en rolig, gullig, smal och snygg fru.... inte den där lessna, feta, eländiga, gnälliga och tråkiga kvinnan som ligger på våran soffa och bara sabbar!

Så denna vecka ska jag verkligen anstränga mig att försöka se lite ljusare på livet och inte göra mina egna tolkningar av saker och ting.

Lyssna mer på "honom" och hans råd... just nu ekar "det är inte dina problem" i mitt huvud!

Och försöka mig på att göra några meditationspass!


Kommentarer
Postat av: ULLiS

Jag blir oxå less när folk säger till mig att rycka upp mig..men sen när jag har tänkt lite längre så kan jag ändå fatta vad dom menar. Man har ju alltid ett val, ett val att iaf försöka må bättre. Och om man inte klarar av det själv så får man försöka att få hjälp. Det jag menar är att viljan måste finnas.. Jag mådde svindåligt över en speciell sak förut (tar för lång tid att gå in närmare..) iaf så lät jag lixom det vara en ursäkt till att skita i allt annat oxå. Man förstör ju bara för sig själv. Det låter kanske löjligt, men jag tar en dag i taget. Då slipper jag stressa upp mig i onödan och tar tillvara på tiden. Förut såg jag bara fel och brister att rätta till. Va det enda jag tänkte på. Nu är jag som jag är och jobbar på vissa saker under tiden som jag faktiskt har ett liv oxå. Äh, det här låter bara som en massa blajj..jag kan inte förklara på ett bra sätt. :) Man kan iaf ändra sitt sätt att tänka och uppskatta dom små sakerna...det är jag ett levande bevis på. Jag såg ALLT i svart förut. Hua.. Iaf så tycker inte jag att din blogg är tråkig btw. Tycker att den är väldigt läsvärd.
Kram

Postat av: Ninni

Det värsta man kan säga till en person som mår dåligt är att säga: Ryck upp dig...hur ska man kunna det!?
Skönt att det känns lite bättre när ljuset kommer, jag blir också piggare då.
Vi bor i ett alldeles för mörkt och kallt land...jag är hela tiden övertygad om att jag kommit fel på nåt vis.
/Kraaaam

2006-05-01 @ 17:41:50
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: ULLiS

Nu kom jag på vad jag menade!.. Man kanske inte kan bestämma sig för att nu rycker jag upp mig och så poff är allt bra..MEN man kan bestämma sig för att försöka se saker lite mer positivt och inte vara så hård mot sig själv. Börja med det lilla..så blir det bättre och bättre.

Nu så..nu ger jag mig. :) Haha..

2006-05-01 @ 17:44:28
Postat av: Therese

Kan bara hålla med dig, försöker också komma upp till ytan och bli en gladare människa. Lätt är det inte, men för varje dag så känns ljuset ljusare och sinnet lite lättare. Hatar tanken på att mina barn ska minnas mig som sur, arg och trött när dom växer upp. Så får det bara inte bli!!!

Stor varm och ljus kram!

2006-05-01 @ 23:16:12
URL: http://therese.blogg.se
Postat av: Miafia

Känner mig lite gladare bara genom att bestämma mig att jag ska vara positivare.
Det är inte lätt men man får försöka påminna sig tillräckligt ofta och att det inte händer en massa "dumheter" så man ramlar baklänges...igen!

2006-05-03 @ 08:15:07
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback