Lite lycka...

Står på min balkong och hänger tvätt...

Tänker på små saker som gör mig lycklig:
- Den varma solen
- Tvätt som torkat ute, luktar så gott å blir så skön
- Magnolierna som blommar i parken
- Syrenernas svulstiga, ljusgröna bladknoppar
- Fågelsång
- Barnens skratt på gården

Sen fanns det lite smolk i bägaren...
Systemet har öppnat och där kommer parkens fyllon en efter en med sin kasse av några minuters lycka för dom... Ligger redan på gräsmattan vid basketplanen å dricker öl, suck. Ge dem tillbaka deras barrack! Där kan de få lite skydd mot väder och vind och på natten sova ruset av sig och stör ingen utom sig själva.
För det är väldigt svårt att förklara för barnen varför det ligger en gubbe i lekparken som kissat på sig... eller varför farbron sover i grovsoprummet! Tycker det är så sorgligt att se...

Kommentarer
Postat av: ULLiS

Det är tragiskt vad många trasiga människor det finns. Jag tycker synd om dem. Man önskar att dom kunde hitta en liten gnutta levnadsglädje och hopp. Är förjävligt med beroenden.. hua.
Visst är det gött med sol! Jag blir så glad. :) Kom på en sak som jag funderade på, hur gamla är dina barn? Och har du tre stycken?

Ha en bra kväll! Krameli

Postat av: ULLiS

Å va härligt att vara en stor familj. Jag vill ha minst 2 barn iaf..och katter såklart! Dom räknas ju faktiskt oxå. Har du lagt in bilder på barnen och katterna här på bloggen? Jag har alltid velat (heter det så?) ha barn innan 30, men eftersom att Andreas vill ha allting annat först blir jag väl Sveriges äldsta mamma. :/
Det är strålande sol här idag med, jag ska sätta mig ute och äta frulle. Sen ska jag cykla en sväng innan det blir för varmt. Det är alltid svårt att veta när det är dax att ta på shorts och linne..det är inte riktigt den värmen här än. Lite småkallt i luften. Jag fegar nog ett tag.. :)

Ha en bra dag! Kram

2006-05-06 @ 08:26:03
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: Ninni

Ha en härlig dag och njut av det du blir lycklig av!
Jag ska ut i trädgården nu och plantera en änglatrumpet som jag fick av min väninnna häromdan, sen ska pelargonerna få ny jord!
/Kram

2006-05-06 @ 09:48:53
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Pyret

Vad mycket nytt du skrivit. Jag är sjuk och kräktes var 20:de minut hela natten. Från 23 till 05.30... helt vidrigt... Idag är jag en dörrmatta! Får kommentera allt annat en annan dag tror jag. Måste krypa tillbaka till bohemhörnan.

2006-05-06 @ 16:13:04
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Alexandra

Det är så hemskt och tragiskt, i vilken riktning livet kan gå. Och det kan behövas så lite för att allt ska rasa.
När jag ser A-lagare brukar jag fundera över att även de har varit små bebisar, vad vad det som hände som gjorde att livet blev som det blev för dem?

Pyret: Åh, nej har du åkt på magsjuka????
Skickar krya-på-dig-kramar!

2006-05-06 @ 16:59:14
URL: http://alexostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback