Hon var så söt...

Vi var ju med Hanna på Eastman (tandläkareinstitut) för att laga en tand igår...
Den lilla stackarn har verkligen inte tur med sina gaddar. Förra året fick hon ta ut sina två framtänder uppe för att de gått av.

Igår var det ju en lagning. För att inte barnen ska bli så rädda för tandläkaren så blir de lite "drogade". Men de är fortfarande vakna och protesterar!

Johan och jag satt med henne inne i ett litet barnrum och läste böcker medans vi väntade på att medicinen skulle verka. Efter ca 15 min har man en full 3-åring i knät som sluddrar, vinglar och skrattar åt allting...

Rätt vad det är skriker hon:
-Jag vill inte vara här.... jag vill vara på IKEA!!!

Så kommer tandläkaren in och frågar hur det är, då hör man en grötig liten röst:
- Jag är död.....

Vi skrattade så tårarna rann åt detta lilla fyllo...
När hon kom hem och var jätteglad över sina klistermärken hon fått. För det är hennes enda minne av tandläkarbesöket.


Kommentarer
Postat av: Pyret

Gud vad gulligt! Jag hade också skrattat ihjäl mig :)

Postat av: ULLiS

haha, så vill jag oxå ha det hos tandis. :)

2006-05-16 @ 21:05:58
URL: http://flimmra.blogg.se
Postat av: Therese

Haha, snacka om att skratta så man dör, sicken sötnos. Kraken som har sån otur med tänderna, skönt att det finns hjälpmedel.

Stor kram

2006-05-16 @ 23:22:40
URL: http://therese.blogg.se
Postat av: Alexandra

Vad gulligt! :)
Skönt att det gick bra och att hon inte minns några tråkigheter med tandläkarbesöket.

2006-05-17 @ 06:56:21
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: johannapannan

Hon låter ungefär som en Johannapanna på lustgas. Hoppas att det gick bra. Inte lätt att gå till tandläkaren. Pappa har ett stort troll (docka) som han brukar visa på och då går det lättare. Fast nog minns man att man tyckte det var obehagligt iaf.
Hur tog hon dagen? Var det ok trots att det inte var IKEA?

2006-05-17 @ 07:06:10
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback