Ett terapisamtal...

Låg i badet, behövde tvätta bort vägdammet och lukten av svettig solbränna...
Som vanligt så kommer tankarna smygande så man knappt har ro att ligga kvar. Det blev iallafall en hårinpackning och amssor av badskum.

Funderade på detta hur jag känner för livet just nu. Det känns som jag inte riktigt passar in någonstans, varken på jobbet eller hemma.

Har jobbat 24 år i samma bransch och känner mig lätt urlakad. Är det detta jag vill fortsätta med fram till min pension? Visst är det konstigt att man kan känna så här... för egentligen älskar jag mitt jobb!
Men det är som om min kropp och själ inte spelar i samma liga just nu. Jag behöver verkligen lära mig att förstå mig själv och lyssna på mitt inre. Detta med meditationen kände jag verkligen att det gav mig en kick!

Sen är det detta med att vara en bra mamma... jag älskar mina barn och önskar verkligen att jag ger dem allt de behöver för att bli bra och lyckliga människor. Fast ibland är det som om mina krafter även sinar här. Jag är en mamma som hellre gör något med barnen t ex lagar mat, målar... för jag är fruktasvärt dålig på att leka. Orakar inte sitta på golvet med ett gäng dockor och dricka te. Men jag är grym på att bygga lego...

Nu har jag talat med er i förtroende och hoppas ni tänker på att ni har tystnadsplikt!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Jag har definitivt tystnadsplikt...säger inte ett ord!!
Ett ord i förtroende...jag gillar inte heller att sitta på golvet att leka (tänk nu på vilket jobb jag har!!)
Säg inte ett ord till nån du heller...men tänk va mysigt att kramas och pussas med dom små liven!!
Tack för snälla ord till mig, kraaaaam!

Postat av: Anneli

Du är inte ensam... sitta på golvet och leka är sååå trist tycker jag. Det är mycket roligare att låta barnen vara med i det man gör. & jag tror de tycker att det är roligt också; de känner sig stora och duktiga!

2006-05-06 @ 23:47:42
Postat av: ROOMSERVICE

Nu e du lagd på min kontaktlista!

2006-05-07 @ 00:29:33
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: Miafia

Skönt att höra att det är fler som inte gillar att sitta på golvet å leka!

2006-05-07 @ 09:53:37
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Johan

Kommer ihåg när du var barnvakt åt oss. Kan inte påminna mig att du lekte särskilt mycket då heller, men det spelade ingen roll. Det var så roligt att göra alla roliga saker som du hittade på. Tror dina barn känner likadant...

2006-05-09 @ 10:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback