Det vart bättre...

Barnen var lugnare när det vaknade...
Tyvärr hade Hanna kissat på sig, glömde bort att inte hon har blöjor längre... så somnade hon i Johans säng med bara trosor, suck. Så det blev att tvätta lite...

Barnen fick sätta sig vid köksbordet och måla. De var jätteduktiga! Sen vart det till å bada för att få bort all färg. Nu har det gått med pappa för att handla lite mys tills ikväll.

Ändrade planer av morgondagen. Eftersom Johan jobbar känns det trist att ta en semesterdag som vi inte kan utnyttja tillsammans. För Johan kommer få ut dagens jobb som en ledig dag den 5 juni istället. Så då bestämde jag mig för att också jobba och barnen får vara hos farfar. Det känns rätt okej för jag har en hel del att göra och det känns bra om jag kan få undan så mycket som möjligt innan måndag.

Så då får vi vår ledighet tillsammans och kan åka till landet. Det ska bli skönt! Håller på att planera årets platering. Potatis och tomater i hinkar, barnen får som vanligt en kruka med ett ärttorn, kryddor blir det givetvis, i blomväg blir det vallmo, ringblommor, slingerkrasse, solrosor... vill även ha två äppelträd eller körsbär. Sen vet jag att det kommer bli annat utanför min planering också... som alltid!

Kommentarer
Postat av: Pyret

Det var väl smart att flytta på det så ni kan vara lediga tillsammans på landet istället. Perfekt att farfar kunde ta barnen!

Postat av: Therese

Bra med lite ledighet tillsammans. Låter mysigt med planteringplanering:) Jag tittar till mina frön på balkongen varje dag, blomfröna är uppe, tomaterna är pyttesmå men persiljan låter vänta på sig. Ska handla lite mera vad det lider, vill ha myspysigt där ute i sommar.

kramar

2006-05-25 @ 23:31:13
URL: http://therese.blogg.se
Postat av: Alexandra

Skönt att få lite tid tillsammans, låter klokt!

2006-05-27 @ 11:43:34
URL: http://alexostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback