Vår bäddsoffa...

När jag var liten hade vi en brun, ful bäddsoffa i 50-talsstil...
Mina föräldrar klädde om den till limegrönt. Ryggstödet kunde man lyfta upp och rulla ut madrass och sängkläder. På ryggstödet fanns ett lock av trä.
När man var liten så kunde man krypa in i soffan. Oftast hade vi nog Pyret där inne. Det värsta som kunde hända när man låg därinne var att brorsan kom och lyfte trälocket och pruttade och snabbt stängde in prutten... för man kom nämligen inte ut själv om inte någon lyfte ryggstödet...
Så risken var ju ganska stor att man fick ligga där och långsamt dö i pruttdöden...

Kommentarer
Postat av: Pyret

Jag vet hur det är med pruttarna... har också blivit utsatt...

Postat av: Miafia

Du vart hårt åtgången även under täcket...

2006-03-02 @ 11:25:52
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Moster

Mina arbetskamrater undrar varför jag skrattar hysteriskt. Inget ord efter mig, inga avslöjanden om släkthemligheter.

2006-03-02 @ 12:49:22
Postat av: Pyret

Blev instängd i ditt rum. Höll för dörren. Pruttade överallt till jag knappt kunde andas. Gömde mig under täcket. Då lyftes det. Odören spred sig där under med. Ett under att jag lever efter den gasattacken.

2006-03-02 @ 13:41:38
URL: http://litenpyret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback