Stress...

För mig är det jättestessigt att vara hemma med barnen...
Missförstå mig rätt, jag menar den här oplanerade "hemmatiden", typ som idag, när man måste vabba.
Inte planerad mystid, typ gå promenad, bygga pärlhalsband, baka bullar... å tankarna är på jobbet, i högen med alla uppdrag, å mötet med finnarna...

När vi låg i sängen vid halvsextiden och måste bestämma hur vi skulle lösa dagen. Om Hampus bara varit lite febrig som igår så skulle han varit hos farfar, men inte med 40 grader å spyor... Johan måste lämna bilen på verkstan...

Okej, då kan Hanna också vara hemma så slipper vi jaga upp båda ungarna för att jag ska lämna henne, för Hampus kan ju inte vara hemma själv... Jaha stora grabben också sjuk... suck.

Barnen vaknar och far omkring. Ringer dagmamman, jag har ändrat mig, kan Hanna komma?!? Jaha om jag möter dig 3 km bort i nordöstlig riktning, bakom eken, till höger om de stora stenarna (de har hunnit gå ut, är långt borta)... nej tack, det går bra att hon är hemma.

Är jag världens sämsta mamma, som blir galen när de vänder upp och ner på 3 lekbackar och en gigantisk legolåda, hoppar i vår dubbelsäng, matar katen med frukosten, målar badrumsgolvet med muggborsten...

Ninni å Alex jag behöver er!!!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh lilla gummman inte är du nån dålig mamma, men jag förstår dig, springa och serva ett gäng sjuka barn, roligare kan man ju ha!
Jag hade definitivt behövts på jobbet idag, endast två lärare på plats...inge bra!
Kan du inte ta och göra lite play.dohlera...brukar vara uppskattat.
Kram på dig!!

2006-03-14 @ 12:31:55
Postat av: Pyret

Du är inte någon dålig mamma!!! I sådana fall är jag också helt usel...

Postat av: Alexandra

Du är inte alls någon dålig mamma. Det är jättestressande att vara hemma med sjuka barn, man blir helt slut.
Den där bläckfiskmamman du skriver om är kusligt lik mig själv...fast jag vrålar åt fyra istället för tre...;)

2006-03-14 @ 15:30:42
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: Alexandra

Kram! glömde jag ju att skriva...:)

2006-03-14 @ 15:31:11
URL: http://alexostefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback