Saknar en ateljé...

Just nu saknar jag en stor, härlig å ljus ateljé...
Är så trött på att bära fram allt man behöver när man ska göra något... eller snarare att plocka undan efter mig. Vill bara kunna lämna allt och komma tillbaka dagen efter för att fortsätta där jag slutade.

Det går ju åt en halvtimme bara att plocka fram det man ska ha, detta försöker man göra medans lillkillen sover eller barnen är borta på något. Visst tycker jag att det är kul att göra skapa saker med barnen men det blir lite jobbigt att försöka rädda de dyra penslarna eller hålla rätt på alla pärlburka, där jag sorterat pärlorna efter färger....ryser. Lite jobbigt att försöka både vara en kreativ skapande konstnär utan hämning och den lilla jävla perfekta människan som bor i min kropp som vill ha ordning och reda.
Det kanske därför man ska dricka lite rödvin?!? För det är väl det man gör när man skapar...(ironi).

Innan jag fick småkottarna var jag lite bortskämd för då hade jag ett eget arbetsrum. Lyxigt!!!
Nu trängs allt i vårat sovrum, alla mina tyger i kassar under linneskåpet, på översta hyllan i skåpet ligger ramar, lampskärmar, stoppning. Penslar/pennor står i en hylla. Pärlor finns i fönstret i moppehyllor. Min man har fått göra en hylla ovanför våran sovrumsdörr och en stor låda med handtag där jag har alla mina färger på flaska...

Idag ska jag klistra lite gröna blommor på mina korta jeans... blir väl några på Hannas också!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Önskar att jag oxå var så kreativ. Jag har tyvärr inte den minsta konstnärliga lilla ådra alls...:(

Postat av: Pyret

Jag önskar att jag hade alla dina pryttlar... då skulle jag kanske också få tummen ur någon gång!

2006-03-25 @ 21:34:12
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Miafia

Alex:
Heppa heppa heppa, jag har nog anat att det döljer sig en kreativ ådra hos dig med... musiken!!!
Pyret:
Du får väl snatta lite ur mina lådor nästa gång du är här...

2006-03-25 @ 21:53:42
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback