Musik...

Som sagt har jag ju lyssnat på Edith Backlund när jag tog mitt skumbad. Hon spelar och sjunger den sorts musik som jag skulle vilja kunna framföra.

Tänkte på mina otroligt musikbegåvade kusiner. De är så där bra att man ryser och blir tårögd när man hör dem... och för att man känner dem och att något så bra kan komma ur dem. Jag hoppas att de kommer så långt de vill med sin musik!

Jag kan inte låta bli att fundera lite på hur bra man själv kunnat bli om man kommit in rätt i musikens värld (se tidigare inlägg Min musikaliska bana, Mer musik och Musiken ebbar ut...). Jag vet att jag kan sjunga, som liten vart jag uttagen till Nacka Musikskolas kör och sjöng i kör senare också, är en 2:a alt.

Undra om jag hade blivit bra på gitarr ifall intresset fått komma spontant? Det kommer jag nog aldrig få veta. Nu får det sjungas ihop med barnen och lite i duschen...

Men sonen verkar bli en rätt bra gitarrspelare!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Då har vi sjungit i samma kör, fast inte samtidigt!

Postat av: Ninni

Jag sjöng i kör när jag gick i skolan, himla kul! Nu mera sjunger jag bara med barnen.
Du kan så mycket, du verka vara oerhört kreativ. Så härligt!! kram

2006-03-12 @ 10:24:01
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Pyret

... och jag med. Nacka Musikskola alltså... fast inte samtidigt som någon av er...

2006-03-12 @ 13:14:23
URL: http://litenpyret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback