Motorcykel på Kreta...

När jag var ung var jag på solsemester tillsammans med min dåvarande pojkvän. Han var lite äldre en jag och behandlade mig som jag vore en korkad liten tjej.

En dag hyrde vi en motorcykel och åkte över till andra sidan ön. På Kreta finns det rätt höga berg t o m snö. Där uppe bland bergen fanns det inte så mycket byar och hus. När vi skulle åka hem sent på eftermiddagen så frågade jag lite försiktigt om vi hade bensin så det räckte, han svarade lite hånfullt att det hajjar du väl att det finns reservtank på motorcykeln... okej sa inget mer.
När vi är som högst upp bland bergen så lägger bågen av, soppatorsk. Jaha vad gör vi nu. Bara att gå tillbaka till den lilla byn vi passerat ett tag sen. Därfanns det bara en liten pojke som kunde engelska, nej de hade ingen bensin men en åsna. Så det var bara till att vandra på...
Det var tungt för honom att dra motorcykeln, jag kunde inte ens rubba den. Där gick vi en timme, solen började gå ner och inga bilar eller så mötte vi. Kallt började det bli och man hörde ylande bland bergen. Jag var skiträdd och grinade. Till sist kom vi till en by, nix ingen soppa där heller. Då kom som tur ett tyskt par, så det blev till att slanga bensin (han fick hela mun full när han sög upp den i slangen).
Det var de sista personerna vi mötte på vägen hem den kvällen.

Efter det tvingade jag honom att tanka i varje liten by med bensinpump.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback