Min lilla baby ska gifta sig...

Idag kommer min lilla älsklingskusin och min moster hit, förhoppningsvis min syster också.

Min lilla baby ska nämligen gifta sig och jag har fått äran att hjälpa henne att göra hennes inbjudningar. Det ska bli jättekul. Det är för såna här uppdrag jag brinner, det andra jag håller på med är bara övning och för att hålla hjärnan i trim. Skojar bara jag älskar att göra layout på helt "vanliga" saker också. Känns lite lyxigt att få jobba med sin hobby.

Gulp, hoppas att hon blir nöjd med vad jag kan "koka" ihop...

Jag kallar henne min lilla baby för jag passade henne rätt mycket när hon var liten. Hon var en liten, söt, lite butter lintott. Första gången jag passade henne var jag 13 år och hon 3 månader.
Fattar inte hur min moster vågade låta oss, jag och min kompis, ta hand om hennes guldklimp. I och för sig har jag alltid varit ganska lugn och inte hittat på så mycket knäppa saker.

Som sagt första gången vi passade henne så skulle vi ta hand om henne över natten. Vad jag minns gick det ganska bra. Det som jag ryser lite över är att vi fick göra varma mackor i deras gasugn... Kan bara säga att hemma hos mig hade vi en elektrisk spis så gasugn var inget jag var van vid.
Allt gick i alla fall bra och jag fick komma tillbaka flera gånger under årens lopp, ibland fick man vara kvar i 2 veckor...

När "baby" vart lite större och jag skaffade en pojkvän, Hasse, så ville hon aldrig sitta i mitt knä eller låta mig trösta henne... då var det bara Hasse som gällde! 

Jag tror inte att jag skulle våat lämna min lilla bebis till en 13-åring....

Kommentarer
Postat av: Pia

Du var min favoritbarnvakt och idol, det vet du! Nu är du bara min idol:-)Ses i kväll.Jag älskar dig! Kram

2006-03-02 @ 10:21:48
Postat av: Moster

Ja herregud, men jag tror att du var en ovanligt klok 13-åring. Tror aldrig att jag var minsta orolig. Men visst undrar jag också nu...13 år. Mmmmm.

Men tänk att du hade hand om båda barneni 2 veckor när jag och barnens pappa var på Maldiverna. Helt otroligt. Jag önskar att jag hade mod (och tid i och för sig) att säga att naturligtvis tar jag hand om dina barn i 2 veckor, men jag skulle inte våga. Jag är ju ingen idol för dina barn så dom skulle nog inte vilja det heller (fast i andra sidan skulle jag kanske varit det om jag hade ansträngt mig). Usch jag vet inte. Vet bara att du alltid har varit en toppenbarnvakt och barnen har alltid älskat när du kom.
Tack för att du alltid ställde upp.
Kram
Moster

2006-03-02 @ 12:43:06
Postat av: Ninni

Mmmm mysigt, ja du läste kanske på min blogg för ett tag sen när jag passade min systerdotter...min syster litade väldigt mycket på mig, jag fick vara barnvakt ofta!! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback