Mera torp...

Som sagt så är jag väldigt förälskad i mitt torp...
Det ligger mitt ute i skogen, långt från ära och redbarhet. Här på denna plätt på jorden kan man göra vad man vill, eftersom vi inte har några grannar... Det kommer högst förbi 4-5 bilar på hela sommaren och en och en annan bil på hösten, nån jägare som ska ut på pass. Så man behöver inte vara orolig att barnen springer ut på vägen, väg å väg, menar hjulspåren med grässträng i mitten.

Då finns det andra ställen man inte tänker visa dem, typ att man på vintern kan ta sig från en sjö till en annan genom att gå på den frusna bäcken... å där inte isen ligger kan man alltid vada eller hoppa över.

En vinter när vi var små så gick jag å mina syskon, utom lilla Pyret som låg och sov inbäddad i pappas lottapäls, ut och gick på isen. Pappa och hans fru hade inte heller vaknat ännu. Rätt som det var så ramlade så klart min syrra i vattnet... opps, smög hem igen och bytte våra blöta kläder. Kommer ihåg att vi var ute och lekte i snön i våra snygga plyschpyjamaser... Min var mellanbrun med fickor på framsidan och alldeles för kort i grenen så när man böjde sig ner skar den in i rumpan. Min brorsa hade en mörkbrun och syrran en röd...

Å vad vi var rädda att hon skulle tjalla vad vi hade gjort ute och varför våra kläder var genomsura.

Kommentarer
Postat av: Pyret

Det var mysigt i pälsen. Kommer ihåg det än. Har sovit i den fler gånger :)

Postat av: Miafia

Jag har faktiskt funderat på såna till mina barn, för det kan vara ruggigt kallt på landet och det såg så mysigt ut när du låg där å sussa...

2006-03-06 @ 20:59:44
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Miafia

Men det ska vara den gamla sortens lottapäls, för annars är det inte fårpäls hela vägen ner...

2006-03-06 @ 21:00:59
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Ninni

Ni får väl dra iväg till nåt överskottlager och se om ni kan få tag i nån...lät mysigt att sova i!Var det verkligen ingen som kom på er...alla blöta kläder då??

2006-03-06 @ 21:24:42
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback