Målarlådor å björnklister...

Fick det doftminnet från skolan.... Björnklister! Hur gott luktade det inte?!? Man fick lust att äta det. Jag hade en grön burk, i locket satt en pensel. Den vita, lite gryniga massan. Vad är det egentligen gjort av? Vilka kriterier hade de när de tog fram det?!? Nu ska vi göra ett klister som luktar gott så att barnen blir glada... tror inte det.

Å sen den sorgliga målarlådan! Vi fick varsin låda med 6 stora, runda färger typ puckar.
Jag var så rädd om mina färger (redan då). Men varje gång vi skulle måla var det likadant... tjejernas färglådor bestod av BRUNT. För det visade sig att killarna som var mindre rädd om sina färger, typ bara blandade utan att skölja penseln, tappade dem så de gick i bitar... 
Deras lösning var att helt sonika byta sina skitiga, trasiga färger med tjejerna.
 
Jag var så arg att jag grät (redan då)!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Det var nåt speciellt med björnklister...luktade jättegott.
Tror faktiskt att det var eb heldel som åt det där klistret!
Usch nu börjar helgen ta slut och jag måste snart åka hem...vill inte!!
Kram

2006-03-19 @ 10:16:27
Postat av: Alexandra

Björnklister luktade underbart. Går det att få tag på nuförtiden????

Postat av: Anna

Björnklister finns att få tag på. Inte det som hette Björnklister, men föregångaren som funnit sedan 1920.

Finns här:
http://www.lilon.se/coccoina-bjoernklister-aluminiumburk-limpasta-125-gram-p-3542.html

Postat av: Eva

Björnklister består av bl a potatisstärkelse och mandelolja - dvs enbart naturliga och ofarliga ämnen.
Tillverkas fortfarande i Italien. Björnklister finns även att köpa hos Deskstore i Malmö.

Postat av: Kaj Stockengren

Var kan man få tag på björnklister i den där klassika plastburken

2011-02-12 @ 09:58:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback