Lördag på IKEA...

Eftersom Panduro hade bommat så tog jag, Johan å barnen en liten sväng på IKEA...

Det gick rätt bra, barnen tyckte det var ok tills vi kom till kassan. Är rätt mycket folk som står i kö.
När vi kommer fram till kassan kommer en "Östermalmskärring" inseglande framför oss för att prata/skrika med/åt killen i  vår kassa.
-Hörrudu, ska ni inte öppna snabbkassan snart?!?!?
(En snabbkassa är faktiskt öppen och det är kö överallt men inte värstingköer...)
-Inte just nu, säger killen
-Ropa på nån och kolla när ni tänker öppna snabbkassan, för jag har faktiskt bara en sak och jag ska inte behöva stå i kö... för jag har faktiskt bråttom...
-Jag är lessen men det är bara att ställa sig i kön, säger killen
-Ähh, håll käften säger kärringen, å seglar iväg...

Vilken hagga, hon tyckte hon var finare än alla andra och minnsan inte skulle behöva stå i kö som vanligt folk...

Kan tala om att jag inte hade den minsta lust att säga "gå du före mig som bara har en sak"!

Kommentarer
Postat av: Pia

Bra, jävla kärring. Det finns såna där överallt. Blääää. pysen börar sitt nya jobb på måndag, men det fixar vi på nåt sätt ändå. Det är ju ingen panik än så länge. Kram

2006-03-11 @ 12:56:09
Postat av: Alexandra

Herregud, har du hunnit med att gå på IKEA redan!;)

Ja, sådana där snorkiga människor har man ingen större lust att vara snäll mot. Men ibland lyckas man verkligen avväpna otrevliga människor med oväntad, lite sarkastisk, vänlighet...

Postat av: Alexandra

Deras egen otrevlighet blir så mycket mer synlig då...

2006-03-11 @ 12:59:52
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: Miafia

Lilla Pysen grattis på dagen! Slår en pling sen.
Ännu så länge känner jag ingen panik å jag har allt i huvudet, så du kan vara helt lugn. Tar med Pyret på en repa på stan, vi kan behöva träffas utan kottarna. Har en del av sakerna hemma så jag kan nog nästan göra ett helt prov.
Så allt är lugnt!
Kram

2006-03-11 @ 13:00:57
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Miafia

IKEA gick ganska plättlätt, inga pengar - inga saker! Fick dreggla å önska...

2006-03-11 @ 13:03:10
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag skulle heller aldrig släppt före henne, här kallar vi såna kärringar för Lövnäskärringar!!Ja dom finns överallt!
Åhh jag blir så arg när en del tror att dom är förmer än andra...Usch.

2006-03-11 @ 15:01:14
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Pyret

Åh, vad jag retar mig på sådana människor... Jag skulle ALDRIG göra så.

2006-03-11 @ 15:57:49
URL: http://litenpyret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback