Ljusparty...

För ett par veckor sedan blev jag medbjuden av barnens dagmamma på ett ljusparty...
Hade aldrig hört talas om det tidigare. Har bara varit på ett enda Tupperware-party i hela mitt liv och fick en nagelpetare...och har inte varit på ett endaste underkläds- eller sexprylsparty heller...

Hon tyckte inte att jag skulle vara så lessen och behövde komma ut och träffa lite andra människor. Så okej dá, jag hängde väl på.

Vi var ca 10 tjejer och bara två av oss var "nybörjare". Vilken värld! Det var hur mycket ljus som helst. Vet inte hur många dofter och färger det fanns. Alla tjejerna var värsta ljusproffsen. Fick t o m en liten broschyr hur man sköter sina ljus. Jag brukar typ köpa storpack värmeljus och vita kronljus på IKEA.

Men det blev en ladning ljus i alla fall. Valde de med svagast doft (annars hade jag säkert fått migrän):
Mojito, blå tamarind och vitt te med ingerfära... och en stor låda med 16 st ljus i blandade dofter och helt underbara färger. Hanna vill gärna kolla å plocka i lådan men... nonono får inte blanda ihop allt för då vet jag inte vilket ljus som luktar vad (står i locket på resp plats men inte vilken fäg).

Så nu blir det ett skumbad med några doftande blå tamarinder i badrummet...

Kommentarer
Postat av: Ulrike

Mmmm...Det är så mysigt med ljus.
Olika färger och dofter!
Fast jag har eldfobi så har jag ljus tända.
Men jag springer ju och kollar dom hela tiden förstås.Det kan ju ta eld i en gardin 3 meter bort.

2006-03-11 @ 22:47:04
Postat av: Ninni

Jag älskar doftljus, har jag alltid hemma! Men ljusparty har jag aldrig hört talas om, men det lät som om jag skulle gilla det. Var det dyrt, för jag tycker att ljus är ganska dyra??

Postat av: Miafia

Ljusen kostar mer en vanliga IKEA-ljus men å andra sidan så håller det otroligt länge.
En skillnad man verkligen märker på dessa ljus är att jag har ett ljus i en liten glaskupa och all sterarin fösvinner det fastnar liksom inte på kanterna som man annars brukar få gnida bort eller köra hett vatten på...

2006-03-12 @ 13:07:49
URL: http://miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback