Inte helt ultimat...

Det är inte helt bra att vara hemma och ha fri tillgång till sin hjärna!

Den startar så många tankar. Om saker man borde göra, som man vill göra... allt som man bara drömmer om. I min värld finns det så otroligt mycket drömmar och så lite tid. Jag kanske inte är världsmästare att förvalta min tid, jag spenderar bara den så att jag tror att det blir bra för alla... men blir den det?

Saker jag vet med säkerhet:
Mitt jobb har tillgång till minst 8 timmar
Sömn ca 6-7 timmar (men sover inte hela tiden)
Familjen ca 5 timmar (skoj, läxor, planering, telefon, mail, bad...)
Mat å disk ca 1 timme
Tvätta, vika, sortera ca 1/2 timme
Rafsa runt i skräpet ca 1 timme

Då borde jag ha ca 1 1/2 timme över till å skapa... just det glömde att man måste handla ibland!

Det låter som jag klagar men jag är oerhört tacksam att jag har en familj som älskar mig och att jag har ett jobb. Men jag bara undrar vart jag gör av mina tilldelade timmar av livet...


Kommentarer
Postat av: Johan

Det är något konstigt med tid. Man borde alltid ha tid över, men har det aldrig

Postat av: Miafia

Finns tid egentligen... har någon sett den?

2006-03-29 @ 13:44:02
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Therese

Är allt inne hos dig och smygläser jag också*s*, gillar din kreativitet, önskar jag hade mer tid till sånt, eller att få ha det om jobb. Inte så kreativt att stansa fakturor hela dagarna:(
Sköt om dig!

2006-03-29 @ 13:51:54
URL: http://therese.blogg.se
Postat av: Pia

Min hjärna går på högvarv när jag inte ser till att sysslesätta den med konstruktiva tankar och saker att göra. Önskar i bland att jag hade mer tid att tänka....men det är som du säger inte alltid bra.

2006-03-29 @ 21:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback