Ekorrkvinnan...

Inbillar mig att jag är en samlare...
Pratade ju tidigare om Big Pack-förpackningar. Jag tror att jag ska safta å sylta hela sommaren och under vintern ska det bakas sju sorters kakor, hur ofta inträffar det... Bort med burkar å skräp ur mina skåp, är trött på rassel.

Första sommaren vi hade landet vart det massor av saft, svartvinbärssaft, mums. Å den rödavinbärs- och rabarbersaften är ingen dum kombination, den saften gjorde alltid farmor.

Jag vill ju inte att vinbären eller hallonen går till spillo. I år plockade vi av allt och frös in. Sen har jag tagit fram så mycket jag behöver för tillfället, som t ex när jag gör svartavinbärsmarmelad med päron och kanel, kanongod om jag får säga det själv...

Behövs blåbär så går jag ner bakom min lilla förfallna smedja och plockar, till den dagens efterrättspaj. Där går man även den lilla kantarellslingan för att få ihop till en kvällsmacka, allt detta medans man ser och hör den övriga familjen på tomten.

Det är lyx!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Vilken tur att du fick användning av en plastburk!Och va bra att barnen tyckte att det var kul med leran.
Och en sak till...du har görfint hår, önskar att jag hade långt jag med! Kram

Postat av: Pyret

Du, behöver du någonsin burkar eller plastlådor så har jag tonvis... Jag är en hamster!
Vet du om att jag har kvar alla burkar från France -98 och -01... Släpade dem hem *skakar på huvudet*.

2006-03-15 @ 11:39:29
URL: http://litenpyret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback