Alla konserter...

Igår när jag satt och lyssnade på Thåström började jag fundera på en hel del saker...

Började tänka på alla konserter man varit på och det liv man levde som tonåring. När jag var i typ 13-årsåldern så vart jag tillsammans med en lite äldre kille. Jag gick i 7:an och han började gymnasiet. Hoppas att min lilla tjej får var "oskuldsfull" något längre. Låter som jag var värsting men det var ganska oskyldigt...

Nu var det så att den här killen var världens snällaste och vi "familjen" känt honom länge. Han var väldigt omtyckt bland släkt och vänner. Han var den enda som min lilla Pysen tillät trösta henne när hon var lessen och vi var barnvakt, å det säger inte lite. Jag var hans prinsessa, han la alla sina pengar på mig.
Han var punkare, ibland var det grönt, blont eller svart hår. Man visste aldrig vad som skulle dyka upp...

Han tog mig in i en värld av musik. Vi var iväg på konserter. Har åkt tunnelbana runt stan och gått och tittat på små källarband i Rågsved, Axelsberg, Jakan... Sprungit från plats till plats, ibland jagade av några arga raggare. Suttit i rökiga och mörka lokaler å barer å tittat på diverse bra/dåliga band.

Han spelade själv i ett band. Så man har suttit x-antal timmar i hans mormors garage i Stureby och lyssnat på timmar av repning.

Vi åkte även ofta till London. Han bjöd alltid mig. Jag gillade mest att shoppa i små affärer på Kingsroad, men resan innehöll även ett stort antal konserter han ville gå på. Så många resor blev det ut till skumma små lokaler i Londons förorter, shit vad jag var rädd, kände mig alltid så utlämnad. När man kommer in på en bakgård eller en lokal och alla vänder sig om...
Så jag kunde nog aldrig riktigt njuta av konserterna. Har varit på en del kända klubbar också men jag kände mig alltid så utanför, så jag har nog aldrig riktigt förstått att jag gjort en massa häftiga saker. Sett mycket kända band också, Ramones, Clash, Stiff Little Fingers... Suttit livrädd å druckit en öl i mörkret på Marqees i London...

Det är nog därför jag inte då riktigt hajjade hur stor Thåström eller Ebba Grön var för de bara fanns runt en..

Kommentarer
Postat av: Moster

Ja han var en riktig pärla den pojken. Men den du har nu är inte så dum han heller. Dubbelpärla!

2006-03-31 @ 17:56:19
Postat av: Pyret

Den snälle dyker upp ibland i lokaltidningen, även hans bror :).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback