Semesterprojekt...

Har en del semesterprojekt som jag vill göra förutom allt det andra som måste göras (inreda loftet klart, bygga nytt kök, kitta å måla fönster, byta vindbrädor, plocka ner takpannor på bodarna).

Sen tidigare har bestämt att jag ska pröva göra några saker i betong på semestern... Har sett så många grymma saker i betong hos en del bloggare... Så nu kliar det i fingrarna att få börja. Tack för alla bra tips!

Sen vill jag ju släpa hem en massa fina stenar jag sett i dikena och göra en fin gång nånstans...

Så vill jag vitkalka jodkällaren och inreda. Ska ha bord och stolar därinne så att man kan ha mysiga middagar... då man bara ska kunna sträcka sig efter en vinflaska i hyllan...

Sen ska jag röja ur en bod, där inne ska det också finnas bord och stolar. Det får bli vår "att-umgås-å-käka-middag-matsal" när det regnar. Där kommer även mannen få ha sin darttavla... Det som är perfekt är att denna bod är i 3 etage. Så i botten blir matrum, mellanplan "spelhörna" å högst upp blir ungarnas eget krypin. Chrisse har redan lagt rabarber på övervåningen, där ligger han på golvet å läser å kikar ner på oss genom fönstret (går ända ner till golvet) när vi arbetar...

Sen finns ett "grymprojekt"... att plocka ner den lilla smedjan i skogsbrynet (håller på att rasa ihop). Sen har jag tänkt att jag ska återanvända det mesta av den å bygga ett nytt "hus"... typ gäststuga, grillhus eller en liten förvaringsbod..

Tror inte att jag kommer vara sysslolös på semestern! Så om ni inte har något för er är det bara komma förbi, jag står för mat å logi...


Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhh det låter ju skitmysigt...ja du lär inte gå sysslolös, ha, ha!
Och ja jag kommer definitivt att fortsätta hälsa på din blogg...för du är såå härlig, kram

Postat av: Roomservice

Betonga,betonga, ånga, ånga ... betonga!

2006-06-29 @ 16:07:04
URL: http://roomservice.blogg.se/
Postat av: Monica

passa på att ha lite fria dagar också :-)

2006-06-29 @ 16:59:06
URL: http://minegeninredning.blogg.se
Postat av: Roomservice

Öhhh - gå inte in i panelen nu som vi säger på torparspråk och som betyder gå inte in i väggen :)

*påhittig jag är*

2006-07-06 @ 13:41:37
URL: http://roomservice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback