Idag...

...är det sista arbetsdagen! Skönt, behöver semester nu! Hjärnan är liksom nedkopplad på komaläge...

Om en liten stund ska jag gå och hämta min nya lilla vän, digitalkameran! Här ska fotas...
Nu kommer min lilla blogg blomma å färga av sig lite. Kanske jag nu kan visa mina små projekt och funderingar i bildform istället för massa invecklade tankar... men det där sista får ni nog leva vidare med. Fast det är ju så klart lite tråkigt att jag inte skaffade kameran tidigare, menar att nu ska jag ju på semester och kommer inte kunna blogga så mycket... men om några veckor så! Bäva...

Idag är det mycket som ska hinnas innan vi kommer iväg till landet. Har inte packat, behöver städa, plocka ur kylen, tvätta, handla på Bauhaus, Jula, Rusta, Plantagen, IKEA (drömmer!), hämta ett släp, ringa runt (typ f-kassan) å tala om att jag bytt bank å konto, hämta ut medicin på apoteket, hämta saker ur garaget... suck! Vi har inte hunnit fixa någonting innan semestern... vi brukar vara jätteduktiga men det har varit för varmt. Igår la vi oss på sängen vid 21 och sa vi sätter kl på 24 och går upp å packar, moooaahahhha, var vi fulla eller?!? Klockan 24 väckte jag Johan å sa vi skiter i det här...

Farfar å farmor tar iallafall med sig barnen och åker upp till landet lite tidigare på dagen. Skönt! För jag vet hur det skulle sluta annars... katastrof, barnen gråter å jag svettas å skriker... Näää, det är bättre att jag å Johan fixar allt i vår takt, det räcker med att vi har "hand" om tonåringen, den där "glada" killen...som nästan gråter när han måste slita på sin arma barnkropp med fysiskt arbete, som t ex att kasta en soppåse (då har vi ändå lyxigt eftersom vi fortfarande har sopnedkast i trappan).

Så ännu är inte dagen slut! Ska försöka få till ett sista inlägg innan jag tar sommar!

Kram


Kommentarer
Postat av: Ninni

Ja tanken var ju god....förstår att du har nedräkning, och ta det lugnt med packningen!
/Kram

Postat av: Ninni

Jag igen, skrattade gott åt tonårsonen...så väl jag känner igen det, ha, ha!!

2006-07-07 @ 11:29:00
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Alexandra

Känner igen soppåse-traumat från en viss elvaåring härhemma...:)

2006-07-11 @ 00:20:15
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: Snurran

Från en blogg till en annan...Ville bara säga Hej ,så du ser att jag tassat omkring här...
Hoppas semstern har varit bra! Mvh Snurran

2006-08-07 @ 08:46:24
URL: http://snurran.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback