Skolsyster...

När jag var liten var att gå till syster bland det värsta som fanns.

För det första så höll syster till en trappa ner och det kändes som man var i en källare med de små fönstergluggarna. Och lukten av sprit...
Dessutom så var de så osmarta att de skickade ner alla barna samtidigt för att t ex ta spruta... Man skulle klä av sig allt utom trosorna. Så skulle man sätta sig i bokstavsordning. Pojkar och flickor för sig, konstigt att de inte blandade,  men det var väl för att vi inte skulle hångla eller nåt.

Där satt man då nästan sist, en efter mig typ, på en hård bänk och frös så att man vart blåmelerad om benen. Och systrarna C var bland de första. När de var inne hos syster, bakom den frostade glasdörren, hörde man deras skrik och jämmer. De kom alltid ut bleka och storgråtande. Det var inte konstigt att några nästan svimmade av rädsla.

Den gången skräcken spred sig som löpeld var "Doktorn drog i tros/kalsongkanten och kollade in grejen". Hjälp!

Kommentarer
Postat av: Pyret

Jag har gift mig med en man som har ett efternamn som börjar på något annat än T. Vill inte utsätta mina barn för att hamna sist på någon förbannad klasslista!

Postat av: Miafia

Jag gjorde också detta smarta drag...

2006-01-31 @ 22:37:44
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback