Saker som satte spår...

Det här ju bättre en att gå på terapi...

Ibland när jag tänker på mina föräldrar kan jag tänka, är jag som de, gör jag samma saker de gjorde eller...
Vissa saker var bra andra kanske inte fullt lika bra men kul. Min pappa har gjort en del helt sjuka grejer som man kan garva ihjäl sig åt, t ex den gången när han typ var 27-årig fyrbarnspappa och fick hjärtinfarkt på väg till jobbet...
Det var vinter och jävligt kallt ute, han stod vid busshållplatsen i sina lågskor och fina slimmade bruna täckjacka i bajsbrunt, midjekort med muddar så klart, å drog några djupa blås från sin cigg. Å då kommer bussen, fort som faan släcka ciggen och kasta sig på.
Efter en stund började han svettas och det började göra så jävla ont i hjärtat... det blev bara värre och värre, öppnade jackan... där låg en röd Commerce (tror de stavas så, läste aldrig på paket, fick bara springa å handla dem) utan filter och pyr på hans bringa... stort hål i den vita nylonskjortan å midjejackans foder... tur att inte mattan fattade eld!

Eller den gången jag å min brorsa fick en pulka, som min pappa i sin bruna täckjacka, drog iväg oss till Hammarbybacken för att testa. Vi pulsade över isen på Sickla sjön, skitlångt. Innan vi var framme så kom vi till ett rätt brant berg som är vid strandkanten. Där skulle pappa visa hur en riktig man åker pulka. Vi stod kvar nere på isen och såg vår coole far knata uppför berget, sätta sig på pulkan och fara utför... vilken krasch där berget övergår till is... han låg som en mask å vred sig på den trasiga pulkan, svanskotan var säkert av.
Jag och min bror fick dra vår grinande farsa på det som var kvar av pulkan hela den långa vägen hem igen utan att fått åkt en enda gång!

Undra om gubben har kvar täckjackan? 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Men du, det låter ju hur trendigt som helst med en bajsbrun täckjacka som är midjekort. Om du hör något från honom kan du säga att det finns en plats för den i Pyrets garderob.

Postat av: Mia

Du kanske kan ha en sjal över brännhålet!

2006-01-04 @ 19:42:55
URL: http://miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback