Mer musik...

Min musikkarriär har ju inte gått så bra kan man säga. Efter dragspelandet, skulle det spelas blockflöjt.

Man skulle kunna påstå att jag till viss del haft lite otur med mina lärare. Blockflöjtsmagistern, var till och med läskigare än dragspelsgubben. Han var lång och utmärglad, luktade mögel, hade bakåtkammad page, svart basker och svart lång rock... rena vampyren. Ren skräck funkade inte för mig att lära mig blockflöjt. Struntade så småningom i att träna och hoppades att jag skulle bli petad ur musikskolan men icke, jag var så "bra" att jag fick gå vidare och välja ett nytt instrument, själv denna gång...

Okej, då tar jag väl gitarr. Såg framför mig hur jag skulle få kompa, näää det var givetvis klassisk gitarr. Det fanns liksom inget slut på eländet. Fösökte allt möjligt för att få slippa, jag började utebli från lektionerna och var kvar hemma istället. Efter ett tag fick mamma reda på detta, liv i luckan och det bestämdes att en kamrat skulle hämta mig hemma så att jag inte kom undan.

Jag och min bästis hade jättekul och lekte men sakta kom det krypande att det var måndag igen och om en timme skulle Ellinor hämta mig för att gå tillsammans till gitarren... Då kläckte vi den briljanta idéen att vi skulle klä ut oss, jag skulle klä ut mig till min moster och min kompis hennes väninna. Vi rotade fram kläder och sminkade oss, övade framför spegeln att prata med vuxenröster. Hur smart som helst! När Ellinor plingade på dörren så skulle vi öppna och förklara för henne att "jag" fått lov att åka till min sjuka mormor.

Stod i köksfönstret, och där kom Ellinor i uppför backen. Vi stod i hallen och väntade, helt övertygade att detta var plättlätt och skulle fungera galant. Plingplong... vi stirrade på varandra... plötsligt sprang vi in i klädkammaren båda två och stod där inne en bra stund tills vi var säkra på att hon försvunnit.

Svettiga och sminkade satt vi på varsin stol i köket när mamma kom hem. Hur var gitarren? Gick du dit så där...

Mamma sa inget om att om att jag såg ut som min moster!

Kommentarer
Postat av: Pyret

Lite billiga kläder och kletigt smink och *poff* så ser du ut som moster... Jag nämner inga namn.

Postat av: Miafia

En kvinna med det utseendet är användbar...

2006-01-28 @ 00:18:46
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Pia

FYYYY vad taskiga ni är mot min mamma!

2006-01-28 @ 10:07:59
Postat av: Moster

Häppa, häppa, häppa...dra inga förhastade slutsatser. Det fanns väl en moster till eller hur?

2006-01-28 @ 10:11:57
Postat av: Miafia

Nu är det ingen som sagt att resultatet vart dåligt... själv tyckte jag att det var på pricken!

2006-01-28 @ 11:13:02
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback