Kläder...

Ett hett ämne i min barndom är kläder...

Kommer ihåg en höst när det skulle införskaffas vinterkläder. Jag ville så gärna smälta ihop med mina kompisar, ville inte vara annorlunda. Det året var det röda täckjackor som gällde. Mina bästisar hade redan fått varsin... snart var det min tur.
En dag när jag kom hem från skolan hade mamma fixat en ny jacka, jippi, äntligen!
Ur klädkammaren togs en svart duffel som hade pifflats till med svart kaninskinn på ärmarna och i nederkant. Gud vad besviken jag var!

Som tur hade jag en schysst komis som tyckte att den var jättefin, så vi bytlånade ytterkläder på rasterna. Det var så skönt att få vara som andra i alla fall på rasterna.

Kommentarer
Postat av: Pyret

Först trodde jag du menade de där justa röda jackorna med tennisracketar i kors på framsidan (fast J fick en mörkblå). Men de var ju inte i "täck".

Postat av: Miafia

De jackorna + blå/gula toppluvor kan vi lägga till samma hög...

2006-01-22 @ 09:36:58
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback