Inte alltid snäll...

Min mamma hade en väninna som var ägare av en gammal rostig folkabuss. Denna buss åkte vi omkring i ganska ofta. Bussen var egentligen deras firmabil, de hade en cykelaffär, så bak fanns det ingen inredning. Vi barn brukade sitta på en brun, noppig filt ovanpå motorn. Vid häftiga inbromsningar brukade vi fara som på en brun flygande matta genom bilen. Man var tacksam att de inte så ofta hade cyklar med sig när vi var ute på "utflykt", typ campade i Mariefred eller bara flummade runt.

Vid ett tillfälle så satt jag, min syrra, mammas väninnas dotter och en kompis till oss där bak och fantiserade om att starta en rockgrupp och bli kända.
Så nu skulle vi bara hitta på varsitt artistnamn. Vår kompis kom inte på något bra, så vi hjälpte henne:
Varför inte Vagina Murra? Hon tyckte det var jättebra och lät fräckt...
Vi skrattade så att vi höll på att kissa ned den bruna filten. Vi berättade aldrig för henne vad det betydde, för hon var ju så nöjd med valet av namn.

Tur att vårt band aldrig kom längre en till några repningar i Lilla skogen!

Kommentarer
Postat av: Pyret

Det är ju tur att inga häftiga inbromsningar skedde när man hängde i "fönstret" mellan förarhytt och cykelutrymmet. Då hade det varit halshuggningar i långa rader...

Postat av: Pyret

Du är utmanad! Läs om den i min blogg!

2006-01-27 @ 15:14:38
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Moster

Jag väntar på mer. Fortsätt skriv.

2006-01-27 @ 17:25:52
Postat av: Miafia

Kära moster, nu är det helg så nu kommer mera...

2006-01-27 @ 22:02:25
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback