Far ror...

När vi ändå är inne på vatten så måste jag bara berätta om min farsa igen...

Det var en sommaren, han hade hyrt en stuga långt inne i skogen. Den låg precis vid en sjö. Jag var inte alltför glad över att vara där, hade hellre varit kvar hemma med mina kompisar, som tur var hade jag iallafall min lillasyster med mig. Vi spelade mest kort och slappade. Allt var väl rätt okej så länge pappas flickvän var kvar.

Sen när hon hade åkt så var det ingen som längre satte någon gräns för alkoholintaget. Så efter en rejält blöt eftermiddag bestämde pappa att nu ska vi ta båten ut och fiska... Ånej! Min syster satt längst fram och jag bak, pappa rodde. Flytvästar ingick inte i fars mysiga fisketur.

Pappa fick för sig att han skulle ro hela sjön runt, den var inte liten. Min syrra och jag höll i oss och försökte fiska. Klart att lilla pappa vart lite kissnödig efter sina 18 bira och fick lov att ställa sig upp i båten för att pinka... det var bara att klamra sig fast!

Efter några timmar på sjön och inte en fisk började vi närma oss huset, pappa som är en riktig "kraftkarl", skulle vis sig lite på styva linan och tog i började ro riktigt fort (började väl bli törstig).... rakt på ett grund. Han for baklänges rakt ner i båten, låg där och kippade efter andan.

Jag hjälpte min syster ur båten, sen vadade vi in till land... pappa lämnade vi i båten.

Vi sov när han kom hem!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Den sommaren lärde jag mig hälla stearin på Kalle Anka tidningar. På stearinet blev det Kalle bakovänt. Får man leka med ljus när man är så liten?

Postat av: Mia

Får man lära barn sätta extra fjutt på brasan med att spruta t-röd rakt i elden?!?

2006-01-10 @ 21:01:43
URL: http://miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback