Bestick och skeden som försvann...

Det var inte bara udda män jag fattade tycke för som liten, detta gällde även bestick.

Jag hade en gaffel som hade en Philips-logga på och en av mina systrar valde alltid den lilla gaffeln som hade en sned tagg. Min yngsta syster hatade den lilla kniven som vi använde som fotskrapa.

Vi var dessutom ägare av en vacker sked med krusiduller på. En dag så tog jag med den ut och jag lovade mamma att inte tappa bort den. Jag och min kompis satt och grävde i sandlådan när hennes pappa kom förbi och frågade om vi ville följa med på en promenad. Höll hårt i min sked, fick inte komma bort.
Hennes pappa hade kamera med sig. Han fotade oss när vi sitter på en sten med hennes lilla hund. Fotografiet har jag fortfarande kvar.

Sen under middagen blev jag alldeles kall... skeden!!! Jag hade ju lagt ifrån mig den när vi fotades. Jag rusade från bordet och sprang hela vägen till stenen men skeden var borta. Jag var så olycklig och mamma var arg och sa att det var så typiskt. Jag gick tillbaka till platsen varje dag i en vecka men skeden är och förblir borta.

Hoppas att du som hittade skeden är snäll mot den och har den lika kär som jag hade den!  


Kommentarer
Postat av: Pyret

Jag var också kär i en av krusidullskedarna men jag tror det var en annan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback