Välja föräldrar...

Jag och min bästis var ibland lite missnöjda över de föräldrar vi fått så vi önskade oss nya...

Så vi bestämde oss för att vi skulle bli syskon, rent av tvillingar. Å vi skulle även ha världens sötaste lillebror, vi använde ett gammalt beprövat namn Kenta (se historien om ägget). Sen var det ju bara valet av föräldrar. Kom med lite förslag... Så pang, klockrent, givetvis skulle det bli Rod Stewart och Britt Ekland.

Varje dag efter skolan satt vi nere i källaren och ritade. Vi gjorde klippdockor av hela familjen, å vilka kläder vi fick och ritningen över huset...
Vi förvarade allt i en chokladkartong under barnvagnsstället. I den lådan låg även vår värdefulla samling av: toalettpapper. Vi hade en bit med hjärtan på och en som var hundralappar. Dessutom hade vi två autografer från hennes morbröder som spelade hockey (en i Mora). Där låg även en lapp med våra favoriträtter: hon gillade komfritt å korv och sleskkotlett... mina var säkert köttbullar å ärtsoppa.


Vi kunde sitta och stirra i spegeln i timmar och till slut såg man hur lik man var sin mamma, Britt Ekland.

Men den vackra sagan tog slut en dag då vi kom ner i källaren så hade någon rivit av huvudena på våra dockor...


Kommentarer
Postat av: Pyret

Vill du fortfarande ha Roddan till farsa och Britt till morsa?

Postat av: Miafia

Roddan kan man väl behålla men Britta lägger vi ner...

2006-02-03 @ 09:07:33
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Miafia

Vilka ville du ha till föräldrar? Trazan å Barnarne...

2006-02-03 @ 09:15:35
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Pyret

Näpp! Jag ville ha Ville, Valle och Viktor ;)

2006-02-03 @ 09:33:19
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Pia

Jag var iallafall 15 när jag ville bli adopterad av Mark Levegood

2006-02-03 @ 13:21:01
Postat av: Miafia

Du å Pyret var inne på den mjuka pappstilen...

2006-02-03 @ 16:17:54
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback