Valet...

Forsätter med lite sorg...

En gång kom min pappa hem sent och hade en flaska sprit innanför sin bruna täckjacka. Det var sent och min föräldrar grälade. Jag gick upp som alltid vid dessa tillfällen och stod och såg på, jag var så rädd...
Mamma skrek:
-Du får välja mellan mig eller flaskan...
De fortsatte skrika, så gick jag fram och öppnade skruvkorken, antagligen var den väl redan öppnad, pappa hade väl smuttat på bussen på vägen hem. Jag tog av korken och hällde ut spriten i slasken, jag ville ju att han skulle välja min mamma men visste att det inte skulle bli så.
Pappa vart alldeles tyst. Gick ner på knäna, tog tag mig i armarna och stirrade med sina tårfyllda ögon rakt in i mina och ruskade mig. Med allvarlig stämma sa han:
- Det är inte ditt fel att jag går nu och aldrig kommer tillbaka... Så gick han.

Var det konstigt att man fick gå till läkaren för att man aldrig sov och slutade äta...

Ps. En annan gång kom han hemrusande med en trasig kvarting som gott sönder och läckte i innerfickan, som han försökte sila den genom durkslaget... när han insåg att det var kört grät han som ett barn på köksgolvet... 

Kommentarer
Postat av: Pyret

Det är för sorgligt... vad mer kan man säga?

Postat av: Miafia

Är det konstigt att man blivit den man är?

2006-02-04 @ 22:27:53
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Pia

Jag vet inte vad jag ska säga riktigt...jag blir bara SÅ arg. Vad är det med alla dessa pappor som förstör sina barn.

2006-02-05 @ 10:26:12
Postat av: Miafia

Man kan undra vad som är bäst att leva med eller utan ett monster...

2006-02-05 @ 11:56:45
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Moster

Utan naturligtvis!

2006-02-05 @ 15:48:46
Postat av: Miafia

Tror inte min syster ska vara så lessen av hans brist på närvaro när hon växte upp...

2006-02-05 @ 15:55:40
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback