Tysk brevvän...

I flera år hade jag en tysk brevvän, Susan från München...

Haenne fick jag efter att mamma och jag varit inne i stan en dag. Vi var på Åhléns och skulle köpa nya skor, träskor givetvis... Då kommer en tysk man fram och började prata med mamma. Jag fattade ju ingenting men tydligen så skulle han köpa med sig träskor till sin dotter hemma i Tyskland. Jag fick prova ut ett par till henne.
Efteråt gick vi alla till ett café och fikade. Han och mamma pratade i några timmar. Han tyckte att det skulle var kul om jag ville bli brevvän med hans dotter.

Hon och jag skrev till varandra i några år tills hon började tycka killar var intressantare. Tänker på henne ibland och undrar vad hon gör, ifall hon är gift, har barn, bor kvar...

Jag fick i alla fall en chokladkaka av hennes pappa för att jag varit så snäll. Jag valde en med jordgubbsfyllning, kommer fortfarande ihåg hur den smakade...

Kommentarer
Postat av: elina

Det är alltid kul med en brevvän och särskildt någon som bor i ett annat land!
tjingeling!

Postat av: Miafia

Det var faktiskt jättekul och det var ett kul sätt att få kontakt med någon i ett annat land. Ha det!

2006-02-11 @ 19:01:45
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Alexandra

Hade en brevvän från USA då jag var liten, min syster brevväxlade med hennes storasyster. Skaffade mig flera brevvänner då vi var ute och seglade hela somrarna. Men idag har jag inte kontakt med någon av dem.

2006-02-12 @ 12:25:28
URL: http://alexostefan.blogg.se
Postat av: Pyret

Jag hade också en brevvän i Tyskland. Heidi från Antwerpen. Mamma fixade henne till mig via jobbet. Vi hade ju så mycket gemensamt tyckte hon, för vi hade samma namn. Jag har hennes bild kvar.
Hon gick på privatskola och hade välutbildade rika föräldrar. Hennes vardag var så långt från min som man kunde komma.

2006-02-13 @ 13:06:55
URL: http://litenpyret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback