Tarzan...

Min lilla tjej fick en Allrams cd av sin snälla moster med posten idag. Hon vart överlycklig och nästan lite generad och pussade på lappen moster skickat med. Så idag har det blivit Allram för hela slanten...

Funderade lite på vad vi lyssnade på när vi var små...
Jo vi hade en älskad lp-skiva, Tarzan - Legenden om Greystoke... Den var jättespännande (varje gång). Den var så mystisk och häftiga ljud. Man var helt knäpptyst när man lyssnade på den. Mest kommer jag ihåg när de hittade föräldrarnas hyddan eller när den elaka apan skakade ner den lilla apan Gazan från trädet.... "Å där låg Gazan orörlig på marken...", så var det apvrål i bakgrunden.

Vi hade inte så mycket egna skivor, jag hade en hög med Donny Osmond, nån David Cassidy...
Vid ett tillfälle åkte vi in till en skivaffär med mamma som låg på Folkkungagatan, där skulle vi få välja varsin singel. Jag tog en Agneta Fältskog "Jag skulle äga miljoner om tårar var guld", brorsan tog en Jimmy Osmond som hette typ "Mama" och vår syster tog en Gary Glitter för hon tyckte han var så lik pappa...

Vår yngsta syster hon körde mest "Sjung med oss mamma", tror hon kan den utantill fortfarande.

Annars har vi fått i oss vår beskärda del av: Demis Rossos, Cat Stevens, Julio Iglesias, Lill Lindfors, Gunnar Wiklund... känner att jag nog kommer återvända till detta ämnet, kommer inte på fler just nu...

Kommentarer
Postat av: Pyret

... och jag har prackat på barnen "Sjung med oss mamma" också.

Postat av: Miafia

Du det är nog inte helt fel, vissa visor dör ut. Skulle sjunga ur "Nu ska vi sjunga" för barnen, fick bläddra förbi massor...

2006-02-10 @ 22:32:53
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback