Simning...

Har ju berättat att jag brukar gå och simma och detta leder ju osökt in på barndomens simning...

Jag lärde mig simma på Orsa Camping. Den här sommaren fick jag gå i simskola och simma i bassängen, annars så fick man oftast bada i Orsa sjön. Den var hur långgrund som helst, kändes som man fick gå flera kilometer för att få vatten till midjan. Vi hann bara komma ut och doppa oss så stod farmor på stranden och vinkade tillbaka oss.

Min kusin, prinsessan Jeanette, hade vi flertal tillfällen försökt lära mig simma, det gick väl sisådär, jag flöt ju i alla fall. Prinsessan var tävlingssimmare. Kommer ihåg vid ett tillfälle när non satt blåhuttrande i bilen och hade simmat Vansbrosimmet, hon kan inte ha varit gammal då!

I skolan fick man varje år åka till Näckenbadet i Saltsjöbaden och visa upp att man klarade olika simuppgifter. De som inte klarade sig igenom fick åka iväg på skoltid och simma. Det var mest killar... det var bara de som räknat ut om man spelade att man simmade lite dåligt så fick man ju åka och bada istället för att ha matte....

Jag och några kompisar brukade åka till badhuset i Högdalen. Vi var där hela dagen och simmade. På kvällen hade man så ont i ögonen av allt klor. Vid ett tillfälle så skulle ju jag och min kompis visa oss lite duktiga inför killarna, så vi skulle hoppa från 5:an... Vi var livrädda när vi stod där uppe men då var det försent för man ville ju inte vara en mes och klättra ner igen. Så jag hoppade först, puh det gick bra. Simmade till kanten och väntade på min kompis... hopp... splash... hon gjorde värsta magplasket. Det vart så kraftigt att hennes bikiniöverdel gick av på mitten framtill...

Kommentarer
Postat av: Pyret

I min klass fick de också åka iväg från trista lektioner för att lära sig simma. Jag kommer ihåg att jag stod med näsan tryckt mot rutan i klassrummet och såg dem åka iväg med badbussen.

Postat av: Ninni

Det där magplasket måste ha gjort riktigt ont...aj!
Kan inte minnas att nån fick åka iväg och bada i min klass...vi kanske kunde simma allihop!
Men simskolan var inget vidare, men skulle bada i alla väder, jag frös så jag var blå ibland. Men vi fick trekantiga festis och släta bullar varje dag!
Kram

2006-02-15 @ 15:00:46
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Miafia

Fick flashback av festisen och bullen, solbullar...

2006-02-15 @ 15:14:25
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Ninni

Visst hur många har du? Jag tycker för det mesta att mitt jobb är toppen...men det är även slitsamt, men man får så himla mycket tillbaka av barnen, tänk att få kramar varje dag!
Jag har hängt i många år nu...gulp, låt se,tjugosex! åhhh, herregud, och inte är jag lastgammal heller!

2006-02-15 @ 16:21:47
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Miafia

Jag har 3 st, en kille på 13 år sen tidigare, så träffade jag min nuvarande man och han hade inga och han gillar barn så de blev 2 st snabba, de är 2 och 3 år. Fast det är jobbigt man blir ju bekväm med åren men det är mysigt också.
Jag beundrar folk som jobbar med barn, att de orkar.
Visst är det läskigt när man räknar på en del saker och kommer fram till det var 20 års sen man gjorde det eller det...

2006-02-15 @ 17:39:20
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Ninni

Jag önskar att jag hade fler barn...men dessvärre bidde det bara en...fast att säga bara känns inte helt rätt. Jag är så glad att jag fick honom.

2006-02-15 @ 19:21:51
URL: http://ninni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback