Musslan...

En sommar var vi hos mormor och morfar på landet. Vi var med pappa nere vid sjön och badade.
Jag var ute och vadade i vattnet, så hittade jag en mussla, den var lika stor som min handflata. Jag vart helt överlycklig. Pillade och försökte få upp den men det gick inte.
Pappa låg och sov på stranden. Sprang till honom för att han skulle hjälpa mig att öppna den.
Pappa vart jättearg, kallade mig dumma unge och tog ifrån mig musslan och kastade ut den i mitten av sjön...

Jag fattade ingenting... Satt i sanden och grät. Hade precis sett min första miljon försvinna, för jag trodde ju att alla musslor hade en stor vacker pärla.

Tänk ifall min pappa bara hade berättat för mig att musslan är ett djur och det är bättre om den får vara kvar i vattnet...

Kommentarer
Postat av: Pyret

Amä! Förstod du inte det? *ironisk*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback