Motorcyklar...

Jag tycker motorcyklar är fina att titta på...

Min man har en jättefin motorcykel som är hans ögonsten. Den får stå i vårt varmgarage medans bilen får stå ute och frysa. Ibland på sommaren kommer min man och hämtar mig på jobbet med bågen. Det är härligt att susa fram därbak... den lilla biten hem!

Men i somras skulle vi på 40-årsparty i Arboga, bara han och jag, å då tar vi bågen och åker lite småvägar. Gud vad mysigt! Mysigt å mysigt... Jag fick så ont i arslet att den sista milen grinade jag och vi kom flera timmar försent. För det blev en hel del pauser. Men väl framme på festen vart vi mottagna som värsta kungaparet, alla hade väntat på "de" där som åkte motorcykel!
På natten hade vi hyrt en campingstuga. På morgonen snodde jag med mig en kudde.... men det hjälpte föga att sitta på den.

Summa: det hjälper inte att ha en stor, välisolerad rumpa... näe det är bara mera att ha ont i!!!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Åhhh åka motorcykel, jag älskar det! Men nu är det längesen, jag hade en pojkvän som hade en Honda Goldwing, antar om du frågar din man så räknas inte det till motorcykel!
Men i vilket fall som helst så åkte man bekvämt, vi for till Nordkap en sommar, jag valde Italien...men nej då Nordkap skulle vi till. Till saken är den att jag fullkommligt älskade att åka motorcykel, jag brukade somna bakpå, till min pojkväns stora förtret! Var glad att du fortfarande får åka...nu är det jag som är avundsjuk...när våren kommer då drar det i tarmen!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback