Modellbilar...

Att bygga modellbilar var ungefär lika kul som att "köra" bilbana med pappa...

Kom ihåg hur vi sitter runt köksbordet, pappa, jag och min bror. Vi är jätteivriga...
Tar upp kartongerna och kollar på dessa spännande bilar. Bland annat en beige flott bil där chauffören i bilen är ett skelett ifört militäruniform. En anna bil är en marsipangrön tävlingsbil med en stor spindel med nät över motorn... hur spännande som helst.

Men så fort man petade på något så var pappa över en ... aj aj inte röra, den ska ligga där, klistret stå där, vänta, vänta... Sitta och kolla medans han bygger, det är ju så mycket smådelar som kan komma bort eller gå sönder... men snart ska ni få hjälpa till.
Min bror tröttnar och försvinner. Jag försöker vara entusiastisk en stund till. Visst du ska få sätta fast alla klistermärken... oj oj det där kommer lite snett, det är bäst jag gör det där...

Glider ner från stolen in under bordet, pappa har inte ens märkt att man är borta...


Kommentarer
Postat av: Pyret

Usch... jag kan "ta över" ibland när min perfektionism sätter in, men jag hoppas jag aldrig är så där!

Postat av: peter

fan va lätt de e och hamna i det där som pappa. ibland kan jag känna sådan tacksamhet för att mina föräldrar lät mig skruva sönder , bygga, göra misstag, låta mig va ifred, men jag har mycket svårt att va likadan själv.
pjotr

2008-02-09 @ 09:20:59
URL: http://www.peterolsson.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback