Mitt torp...

En gång i tiden var mitt torp i Dalarna någon annans... men nu är det mitt bara mitt!!! Å lite man och barns också.

Men då, förrut, så var det vår styvmammas (numera x-) mamma som ägde det. Så där har vi tillbringat rätt mycket tid som små. Så jag vet vart alla spännande "barnställen" finns!

Det värsta som kunde drabba en när man skulle dit var just att åka med tanten i hennes rostiga folka med hål i golvet som man kunde kika ut genom. För om man åkte med henne så hade man en "låååång" färd framför sig... När man precis kommit ut ur stan så skulle man stanna och bada i Kalmarsand i Bålsta, i o f sig trevligt men inte "barntrevligt", typ i-dopp-å-upp... Sen skulle man stanna i Enköping. Nårgra mil senare vart det fikastopp. Kommer ihåg när tanten vimsade skålhett vatten över mina lår... Så var det ju lite kisspauser. Så ca 17 mil tog ungefär 4-5 timmar.

Det bästa med landet var den gamla brödrosten som rostade så goda mackor och på dessa fick man salami och skivad tomat... det var lyx för salami var knappast uppfunnet ännu, det rådde ju prickigkorvera.

Så än i dag är detta mina favvomackor på landet och de smakar bäst just där, i mitt torp!!!

Kommentarer
Postat av: Pyret

Åh... jag längtar efter just de mackorna. Finns ingen annanstans de smakar så gott som just i Torpet. Nu längtar jag dit!

Postat av: Miafia

I sommar blir det många rostade salamimackor för dig å familjen i Torpet!

2006-02-24 @ 12:33:50
URL: http://miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback