Mitt finaste bokmärke...

Varje helg så försöker jag att röja i mitt hem men alltid så hittar man någon spänande låda som man drunknar i. I en låda låg nästan alla mina gamla bokmärken. Jag älskade mina bokmärken och vårdade dem ömt. Hade ganska svårt att skilja mig från vissa.

En dag satt min kompis "Fjärilen" (se Naturliv) och jag i trapphuset och fixade med våra märken. Det var då som jag blev kanonförälskad i ett som hon hade. Det var en vacker flicka i en klänning av violer och så hade hon en lång fläta (det var väl antagligen så jag ville se ut).
Kände att detta bokmärke måste jag bara ha! Så vi började köpslå... fick betala med 13 st.
Men nu är det mitt!!!

Ni kanske kommer ihåg sen tidigare historier att jag tyckte synd om fula, udda och ensamma saker (se min kärlek till Svenne Hedlund, Bosse Hansson och vantluddet...). Jag hade ett jättefult bokmärke, det var en pojke med en gris. Jag förstod att ingen ville ha det så jag tog hand om det extra försiktigt. En dag så var en annan lite äldre kompis hemma hos oss och bytte bokmärken. Hon rotade bland mina bokmärken och hittade pojken med grisen:
- Gud vilken ful...
Maktlös satt jag där och tittade på hur hon rev det i två delar och slängde på golvet.
Jag vart helt förtvivlad och grät. Jag bad henne gå hem. Så tog jag tejpen och lagade jag märket, efter det fick han inte ligga i min bokmärkslåda då risken var stor att någon annan skulle göra honom illa...

Min lilla dotter som nu är 3 år, ska någon gång få mina bokmärken, men vågar inte ännu för då är det risk att pojken med grisen ryker...


Kommentarer
Postat av: malin

uhhh... stackars pojken, vilken hemsk kompis!!

Postat av: Ninni

Jag undrar var jag har gjort av alla mina bokmärken?? Hade massor, dom med glitter var absolut finast!

2006-02-12 @ 15:54:29
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Miafia

Tyckte också glitter var finast men man fick alltid höra att man kunde bli blind om man fick glitter i ögonen...

2006-02-12 @ 16:15:23
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Ninni

Det har jag aldrig hört, men det var mycket vuxna sa...som man trodde var sant!

2006-02-12 @ 17:02:30
URL: http://ninni.blogg.se
Postat av: Pyret

Jag hade också många favvosar. De ligger i en låda men jag vet inte om mina barn kommer få dem för det verkar inte som om S uppskattar grejen. För henne finns det andra mer "moderna" saker att lägga ned energi på.

2006-02-13 @ 13:21:05
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Miafia

Funderar på att göra något fint av dem på en liten byrå jag har... tror inte heller dagens barn fattar sig på bokmärken, tyvärr!

2006-02-13 @ 13:41:20
URL: http://miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback