Gruppen Slade...

Mannen och barnen ligger tar en eftermiddagslur. Jag passade på att färga håret, raka benen, plocka ögonbryn och så tog jag ett hett bubbelbad, släckte ner i badrummet och tände två ljus... mmmmm

Låg där och funderar lite på livet och allt man ska hinna med, fick en klump i hjärtat... vill ha mer tid. Så funderade jag lite på min mamma som tyvärr är död. Tänkte på hennes och min relation. Vi älskade varandra men var ganska olika och ibland gick det lite isär och gnisslade men det gjorde ingenting för till slut blev att bra ändå. Älskar dig mamma!

Så funderade jag lite på min barndom.... och kom på några goingar.
Upp ur badet så jag inte skulle glömma dem.

En dag hörde jag hur tuffingarna i klassen stod och pratade om gruppen Slade. De hade en tidning med en bild på gruppen. Det här samtalet fångade mig...
När jag kom hem så fick jag lov att berätta om den här gruppen för mamma. Rotade fram en bild i tidningen Zip.
La tidningen på köksbordet och sa till mamma:
- Det här är gruppen Slade...
- Jaha...
- Den här killen här, hans fru har dött i en trafikolycka...
- Okej...
- Å nu är han trummis...
- Ja?!?
- Förstår du, han vart så lessen när hans fru dog att han blev döv...
- Döv?
- Ja, trummis... sorgen gjorde att hans trumhinnor gick sönder...

Då garvade mamma åt mig. Snacka om att hitta på en egen histora... ännu en kille att tycka synd om!

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Vad härligt att du har så många minnen från din barndom. Jag har jättesvårt att minnas några detaljer, även från då jag var i tonåren.
Jag tycker det är jättekul att läsa dina historier!
Kram!

Postat av: Miafia

Jag har ganska bra minne, på gott och ont. Tycker om att berätta historier och hoppas nån har glädje av dem. Kul att du läser!
Kram!

2006-02-12 @ 19:41:42
URL: http://miafia.blogg.se
Postat av: Pyret

Vad gulligt!

2006-02-13 @ 13:23:38
URL: http://litenpyret.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback