Grodan...

En av mammas pojkvänner var en slemmig typ... eller det var ju de flesta av de män hon träffade.
Fast den här, vi kallar honom Grodan, tyvärr förpestade han vårt liv under en ganska lång tid.
Första gången jag träffade Grodan var han kanonfull och hade pissat på sig. Jag var kompis med hans son.

Den gången jag ska berätta om så hade jag varit på sjukhus och gjort ett ryggmärgsprov. Efteråt ska man ligga stilla i sängen. Mamma ville inte att jag skulle vara hemma själv utan ville att jag skulle följa med dem till landet istället. Okej, för jag mådde ju ganska dåligt.

Väl på landet fick jag ligga i soffan. Mamma och Grodan lagade mat och drack vin. Efter maten spelade vi kort. Grodan vart mer och mer berusad. Spelade skithögt på sin bergsprängare. Mamma råkade dessutom bita av en framtand. Vilken cirkus det blev. Grodan vart otrevlig och anklagade mamma för allt möjligt. Jag låg på soffan och svettades och mådde riktigt dåligt. Rätt som det var välte han bordet över mamma med flaskor, glas, askkopp och spelkort... Mamma grät. Det var droppen jag tog en gaffel och högg den rakt i högtalaren på hans jävla bergsprängare. Tog tag i gubben och slängde ner honom i en fåtölj. Stod och skrek honom rakt i ansiktet, sen fick han en rak höger så att både han och fåtöljen ramlade bakåt.
Jag tog mamma i handen, raffsade ihop våra saker... han kröp omkring på golvet och grinade. På vägen ut genom dörren tog jag hans cigg och bilnycklar. Ute på varandan smulade jag sönder ciggen och kastade ut hans bilnycklar i skogen. Sen sprang vi... skrek åt honom att jag hoppas du ligger här i skogen och dör, inte ens maskarna kommer vilja käka på dig.

Vi fick gå några kilometer för att få tag på en buss som kunde föra oss tillbaka till stan igen. På bussen kramade mamma och jag varandra och skrattade och grät... Efter ett tag körde hans lilla gröna äckliga bil om bussen. Hade det funnits en mobiltelefon hade jag ringt snuten direkt.

Tyvärr fortsatte mamma vara tillsammans med denna skitgubbe!

Kommentarer
Postat av: Moster

Ja den grodan blev aldrig någon prins.

2006-02-05 @ 16:01:58
Postat av: Pyret

Han är fortfarande en padda och lever. Trodde det var kort livslängd på sådana.

Postat av: Miafia

Han är väl konserverad av spriten...

2006-02-06 @ 10:31:31
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback