Fotomodell...

Nej nu måste jag bli glad igen...

En gång fick jag en superchans. En tjej som bodde i vårt hus jobbade på ett stort tidningsförlag, hon brukade anända min bästis som fotomodell till olika uppdrag, bl a visa kläder i Året Runt. Jag var så avundsjuk på henne som fick vara med i tidningar.

Men så till min stora lycka så var hon inte hemma vid ett tillfälle, så det plingades på min dörr...
Skulle du ha lust att hjälpa oss idag, vi behöver en modell till "Evas kalender"... Jippi, vart alldeles överlycklig.

Bilderna skulle tas på olika priser man kunde vinna varje månad. Jag sminkades och presenterades för den manliga modellen, höll på att dö hur snygg var inte han...
Jag hade rostbruna manchesterbrallor och en vit collagetröja med en "Skateboardsmurf" på. På en bild skulle jag åka skateboard... gick inte alls, bilden fick tas med mig sittandes på asfalten med knäskydd, gul hjälm... och skateboarden i famnen.
En annan bild skulle jag åka rullskridskor... gick inte heller. Det vart en bild på mina fötter, med randig strumpor och rullskridskor, utanför bild höll den manliga modellen och en assistent i mig för att jag inte skulle ramla.
Den bästa bilden var i alla fall när jag skulle hålla om killen och se kär ut...

Ps. Tröjan med smurfen fick jag behålla. Hur cool var den inte!?! Den snoddes senare av en kärring på en toalett i London... men har ett ex av kalendern kvar

Kommentarer
Postat av: Propp

Jag har åxå tänkt att bli fotomodell, jag har rätt vikt men är 20 cm för kort bara!

Postat av: Miafia

Äh, vad är det man säger längden spelar ingen roll. Jag har ju inte modellat så mycket men det var rätt kul. Men tror inte man ska vara för ung så man vågar tacka nej. Har gjort saker som inte varit bra i alla lägen men jag ångrar inget.
Lycka till!

2006-02-04 @ 18:38:29
URL: http://www.miafia.blogg.se
Postat av: Pyret

... jag gjorde reklam för kattmat...

2006-02-04 @ 20:53:14
URL: http://litenpyret.blogg.se
Postat av: Miafia

...å jag för tvättmedel...

2006-02-04 @ 22:28:46
URL: http://www.miafia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback